Nie wiem czy to odpowiedni dział.. w razie czego proszę jakiegoś moderatora o przeniesie do odpowiedniego.
Jako że to mój pierwszy temat na tym forum.
Reasumując plik .mde w metinie polega na wczytaniu odpowiedniej tekstury do efektu jaki chcemy uzyskać. Najprościej mówiąc jest to przekonwertowany plik modelu .gr2 wraz z animacjami lub bez nich.
za pomocą wczytywania pliku mde są tworzone różne skrzydła, nakładki na broń, niektóre obiekty w grze jak poniżej czy skille.
przykładowy efekt generowany przez plik .mde:
Jest to obiekt z komnaty smoka w grocie wygnańców który jest każdemu raczej znany.
Plik .mde jest określany w programie world editor jako "Mesh" czyli po prostu siatka danego pliku.
Teraz weźmiemy sobie za przykład jakiś effekt od plechito który jest nakładany na broń:
Jak widzimy tutaj plik .mde odpowiada za obramowanie i obrys całej broni która jest w .gr2 co nadaje całościowej broni taki efekt wizualny:
Zdjęcie Z GRY:
W strukturze naszego pliku .mse (odpowiadającego za efekt) tak wygląda zapisana informacja o pliku mde: (podgląd możliwy notatnikiem, notepadem itd)
Podczas podglądu pliku "sword_glow.mde" znajdziemy w nim informacje o ścieżce z którego folderu wczytywana jest tekstura:
I teraz ważne, jeśli nadpiszemy ją właśnie programem notepad, lub innym programem tekstowym i zechcemy ją zmienić to całkowicie zepsujemy swój plik .mde i przestanie on być wczytywany w grze, oraz w naszym world editorze, program po prostu zacznie się crashować przy próbie załadowania.
Aby zmienić poprawnie ścieżkę w pliku .mde wystarczy że przerzucimy owy plik do programu HxD (w moim przypadku) Na pewno można to też zrobić w programie IDA czy cheatengine.
Dajemy wskaźnik kursora myszki w pole czerwonej strzałki i wpisujemy swoją wybraną ścieżkę lub po prostu tak ja, zmieniamy nazwę pliku od tekstury, przez co program automatycznie zapisze tą informacje w pliku .mde i sam wytworzy kod binarny pliku.
Po wpisanej ścieżce po prostu zapisujemy plik, skrótem ctrl+s.
I wuala, zmieniliśmy ścieżkę bądź nazwę tekstury w pliku .mde bez konieczności pobierania 3ds'maxa, różnych wtyczek o rozszerzenia mde, za pomocą jednego prostego programu i kroku.
Ważne: Nie edytuj pliku .mde za pomocą notatników, notepadów jeśli chcesz w nim cokolwiek zmieniać, bo go tylko zepsujesz.
A jak to ma się z wykorzystaniem tego?
W moim przypadku jest to np. obrys broni.
Efekt w grze:
Jak widać na niżej załączonym obrazku plik .mde działa w grze poprawnie i wyświetla dostarczaną grafikę - nie został "popsuty"
Kwestia tylko ustawień szerokości, i wielkości danej grafiki i jej dopasowania.
To jeden taki przykład.
Tak więc jeśli nie masz wiedzy o modelingu, nie chcesz pobierać i szukać wszystkich programów do tego, a potrzebujesz zmienić ścieżkę bądź nazwę tekstury w pliku mde, to przedstawiam Ci taki sposób.
Nie wiem czy to odpowiedni dział.. w razie czego proszę jakiegoś moderatora o przeniesie do odpowiedniego.






Jako że to mój pierwszy temat na tym forum.
Reasumując plik .mde w metinie polega na wczytaniu odpowiedniej tekstury do efektu jaki chcemy uzyskać. Najprościej mówiąc jest to przekonwertowany plik modelu .gr2 wraz z animacjami lub bez nich.
za pomocą wczytywania pliku mde są tworzone różne skrzydła, nakładki na broń, niektóre obiekty w grze jak poniżej czy skille.
przykładowy efekt generowany przez plik .mde:
Jest to obiekt z komnaty smoka w grocie wygnańców który jest każdemu raczej znany.
Plik .mde jest określany w programie world editor jako "Mesh" czyli po prostu siatka danego pliku.
Teraz weźmiemy sobie za przykład jakiś effekt od plechito który jest nakładany na broń:
Jak widzimy tutaj plik .mde odpowiada za obramowanie i obrys całej broni która jest w .gr2 co nadaje całościowej broni taki efekt wizualny:
Zdjęcie Z GRY:
W strukturze naszego pliku .mse (odpowiadającego za efekt) tak wygląda zapisana informacja o pliku mde: (podgląd możliwy notatnikiem, notepadem itd)
Podczas podglądu pliku "sword_glow.mde" znajdziemy w nim informacje o ścieżce z którego folderu wczytywana jest tekstura:
I teraz ważne, jeśli nadpiszemy ją właśnie programem notepad, lub innym programem tekstowym i zechcemy ją zmienić to całkowicie zepsujemy swój plik .mde i przestanie on być wczytywany w grze, oraz w naszym world editorze, program po prostu zacznie się crashować przy próbie załadowania.
Aby zmienić poprawnie ścieżkę w pliku .mde wystarczy że przerzucimy owy plik do programu HxD (w moim przypadku) Na pewno można to też zrobić w programie IDA czy cheatengine.
Dajemy wskaźnik kursora myszki w pole czerwonej strzałki i wpisujemy swoją wybraną ścieżkę lub po prostu tak ja, zmieniamy nazwę pliku od tekstury, przez co program automatycznie zapisze tą informacje w pliku .mde i sam wytworzy kod binarny pliku.
Po wpisanej ścieżce po prostu zapisujemy plik, skrótem ctrl+s.
I wuala, zmieniliśmy ścieżkę bądź nazwę tekstury w pliku .mde bez konieczności pobierania 3ds'maxa, różnych wtyczek o rozszerzenia mde, za pomocą jednego prostego programu i kroku.
Ważne: Nie edytuj pliku .mde za pomocą notatników, notepadów jeśli chcesz w nim cokolwiek zmieniać, bo go tylko zepsujesz.
A jak to ma się z wykorzystaniem tego?
W moim przypadku jest to np. obrys broni.
Efekt w grze:
Jak widać na niżej załączonym obrazku plik .mde działa w grze poprawnie i wyświetla dostarczaną grafikę - nie został "popsuty"
Kwestia tylko ustawień szerokości, i wielkości danej grafiki i jej dopasowania.
To jeden taki przykład.
Tak więc jeśli nie masz wiedzy o modelingu, nie chcesz pobierać i szukać wszystkich programów do tego, a potrzebujesz zmienić ścieżkę bądź nazwę tekstury w pliku mde, to przedstawiam Ci taki sposób.
Link do HxD:
Edytowane przez Hydro