Skocz do zawartości

Dołącz do społeczności Sharegon

Odkryj świat technologii, gier i programowania w Sharegon.pl 🚀

Czy jesteś pasjonatem nowych technologii, zapalonym graczem, czy aspirującym programistą? Nasza społeczność jest miejscem dla Ciebie! Tutaj możesz dzielić się swoimi pomysłami, uczestniczyć w ekscytujących dyskusjach i uczyć się od ekspertów w dziedzinie. Zdobywaj osiągnięcia, buduj swoją reputację i rywalizuj z innymi entuzjastami.

Twoja wiedza i umiejętności mogą wzbogacić naszą społeczność. Stań się częścią Sharegon! 🧩🌐

header

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy to odpowiedni dział.. w razie czego proszę jakiegoś moderatora o przeniesie do odpowiedniego.
Jako że to mój pierwszy temat na tym forum.

Reasumując plik .mde w metinie polega na wczytaniu odpowiedniej tekstury do efektu jaki chcemy uzyskać. Najprościej mówiąc jest to przekonwertowany plik modelu .gr2 wraz z animacjami lub bez nich. 
za pomocą wczytywania pliku mde są tworzone różne skrzydła, nakładki na broń, niektóre obiekty w grze jak poniżej czy skille.
przykładowy efekt generowany przez plik .mde:
vFGi4aF.png

Jest to obiekt z komnaty smoka w grocie wygnańców który jest każdemu raczej znany.

Plik .mde jest określany w programie world editor jako "Mesh" czyli po prostu siatka danego pliku.

Teraz weźmiemy sobie za przykład jakiś effekt od plechito który jest nakładany na broń:
GWsn62r.png

Jak widzimy tutaj plik .mde odpowiada za obramowanie i obrys całej broni która jest w .gr2 co nadaje całościowej broni taki efekt wizualny: 
Zdjęcie Z GRY:
Y9ByAMG.png

W strukturze naszego pliku .mse (odpowiadającego za efekt) tak wygląda zapisana informacja o pliku mde: (podgląd możliwy notatnikiem, notepadem itd)
56JQJNt.png

Podczas podglądu pliku "sword_glow.mde" znajdziemy w nim informacje o ścieżce z którego folderu wczytywana jest tekstura:

53ome6r.png

I teraz ważne, jeśli nadpiszemy ją właśnie programem notepad, lub innym programem tekstowym i zechcemy ją zmienić to całkowicie zepsujemy swój plik .mde i przestanie on być wczytywany w grze, oraz w naszym world editorze, program po prostu zacznie się crashować przy próbie załadowania.

Aby zmienić poprawnie ścieżkę w pliku .mde wystarczy że przerzucimy owy plik do programu HxD (w moim przypadku) Na pewno można to też zrobić w programie IDA czy cheatengine.

yDUdmAH.png

Dajemy wskaźnik kursora myszki w pole czerwonej strzałki i wpisujemy swoją wybraną ścieżkę lub po prostu tak ja, zmieniamy nazwę pliku od tekstury, przez co program automatycznie zapisze tą informacje w pliku .mde i sam wytworzy kod binarny pliku.
Po wpisanej ścieżce po prostu zapisujemy plik, skrótem ctrl+s.
I wuala, zmieniliśmy ścieżkę bądź nazwę tekstury w pliku .mde bez konieczności pobierania 3ds'maxa, różnych wtyczek o rozszerzenia  mde, za pomocą jednego prostego programu i kroku.

Ważne: Nie edytuj pliku .mde za pomocą notatników, notepadów jeśli chcesz w nim cokolwiek zmieniać, bo go tylko zepsujesz.

A jak to ma się z wykorzystaniem tego?
W moim przypadku jest to np. obrys broni.
WzNXWnP.png 

Efekt w grze:
Jak widać na niżej załączonym obrazku plik .mde działa w grze poprawnie i wyświetla dostarczaną grafikę - nie został "popsuty"
Kwestia tylko ustawień szerokości, i wielkości danej grafiki i jej dopasowania.

4eeb557d1f26ae8faa82f66d58767a9a.gif

 

To jeden taki przykład.

Tak więc jeśli nie masz wiedzy o modelingu, nie chcesz pobierać i szukać wszystkich programów do tego, a potrzebujesz zmienić ścieżkę bądź nazwę tekstury w pliku mde, to przedstawiam Ci taki sposób.

Link do HxD:

🔐 Ukryta Treść 🔐
Edytowane przez Hydro
  • Lubię 4
  • Serce 3
  • Lubię 4
  • Serce 3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...