Skocz do zawartości

Dołącz do społeczności Sharegon

Odkryj świat technologii, gier i programowania w Sharegon.pl 🚀

Czy jesteś pasjonatem nowych technologii, zapalonym graczem, czy aspirującym programistą? Nasza społeczność jest miejscem dla Ciebie! Tutaj możesz dzielić się swoimi pomysłami, uczestniczyć w ekscytujących dyskusjach i uczyć się od ekspertów w dziedzinie. Zdobywaj osiągnięcia, buduj swoją reputację i rywalizuj z innymi entuzjastami.

Twoja wiedza i umiejętności mogą wzbogacić naszą społeczność. Stań się częścią Sharegon! 🧩🌐

header

Rekomendowane odpowiedzi

Raczej każdy wie czym jest specular, a jeśli nie..
Jest to połysk broni bądź zbroi - nie mylić z effektami błyszczenia (+7/8/9)
Możesz też edytować swoją binkę, tak aby specular był wyświetlany na np.
- Szafie
- Wierzchowcu
- Potworach
- Petach
- A nawet i budynkach jeśli chcesz..

21aebecfe0394b563f1bf055e5a3f64c.gif

Rubrykę odpowiadającą za połysk znajdziesz w item_proto > specular

 image.png.b63d19b04bebf433400c886580abfce3.png

Aby poprawnie działał, zamiana po stronie mysql, nie zadziała musisz owe proto wygenerować do swojego klienta gry.

Możliwość ustawienia od 0 do 100
(Nie musisz lecieć schematem GF tak jak wyżej przedstawiony specular Miecza +0-9)

Jego "Moc" jest zależna właśnie od ustawionej wartości oraz od kanału alfa na danej teksturze.

Po czym rozpoznasz kanał alfa na teksturze:

Prosty Przykład:

image.png.0c1c622555853d04e5ec5f5ed9cc93fe.png

Po lewej stronie jest tekstura bez kanału alfa, jak widać jest matowa, jeśli na takiej teksturze ustawisz specular na poziomie 100, to wtedy wywołasz takowy efekt:

376dad092ff4a239a381046ffc53aafc.gifa1252cadfbecc46c1814486b467de178.gif

Będzie on bardzo widoczny, zbyt widoczny. Zaś po prawej stronie, uzyskasz pożądany efekt.
Na końcu pokażę Ci jak w łatwy sposób ustawić kanał alfa na teksturze.

Przyczyny braku speculara:
1. Tekstura nie posiada kanału alfa.
2. Item Proto klientowe nie jest aktualne.
3. Niepoprawne wpisy msm.
4. Twoja binka nie czyta dużych znaków tekstur i musisz je poprawić albo na małe litery, albo zaktualizować binkę.

Przejdziemy teraz do wpisów:


Krok pierwszy:
Szukasz swój model, i odpalasz go programem gr2viever i przechodzisz do zakładki texture list
image.png.327296f362a75a86ed9a5ff4623a3b9c.png

image.png.dca0d97401e5a18949175fe7b29e90cf.png

Ukazuje Ci się cała lista tekstur, i możesz ustawić specular na poszczególny typ tekstury, wypisujesz dokładnie te, na których chcesz aby specular był.

Najłatwiejszym sposobem będzie umieścić model, dokładnie w takim samym folderze do którego przypisane są tekstury.
Tak jak robi to plechito.
 

🔐 Ukryta Treść 🔐


Ważne abyś nie zapomniał o SourceSkin oraz TargetSkin.
Jeśli dana zbroja posiada więcej tekstur
wypisujesz
SourceSkin2
TargetSkin2
SourceSkin3
TargetSkin3
itp..

Drugi przykład wpisu, to taki w którym dodajesz ścieżkę do tekstury (bazowo jeśli wpiszesz sam model, bez sourceskin oraz target skin = tekstury zostaną załadowane przez model GR2 w grze, zaś nie będzie mowy o żadnym specularze.

 

🔐 Ukryta Treść 🔐


Tu już mamy inny przykład wpisuje, w którym odwołanie jest do "d:/ymir work/" - czyli wszystko ładowane z tego folderu.
I tutaj wypisujesz ścieżki do samego folderu, oraz ścieżki do tekstur.

Teraz przejdziemy do ustawiania kanału alfa, ja pokaże to na przykładzie prostego gimpa, na dwa sposoby.

Sposób pierwszy;
image.png.51d4aa5e1201679ef4890c5786175992.png

image.png.8c89d0ec2617837d5797da73a8a2a79b.png

image.png.70b222615c24bcc14ada5e3bb815d4eb.png

 

W tym sposobie, samemu malujesz kanał alfa i co ważne,
Musisz zaznaczyć białą kratkę w prawym górnym rogu,
Oraz pędzel może mieć odcienie szarości, bieli, oraz czerni
Oraz tryb pędzla musi być ustawiony na "zwykły"

Dzięki temu możesz pomalować niektóre elementy tekstury, zaś nie musisz wszystkich, oraz jedne mogą być bardziej nasycone kanałem alfa, drugie zaś mniej nasycone np. innym odcieniem.

Sposób nr2.

image.png.33585349351d79ad2c900c867e976679.png

Dodajesz kopię warstwy, w odcieniach szarości, jesli chcesz aby kanał alfa nałozył się na całą teksturę.

Przed:
image.png.2521255b3deea67c44d5da0aa9ec8134.png

Po:
image.png.cf812f25b1ff30c65f9aaf2501e987dc.png

image.png.100ee9fb67157c3b776eb465f533290f.png

i efekt został uzyskany.

Tutaj przykład jeszcze z jakąś randomową teksturą zbroi:
<------- Przed  ------> Po
image.png.2999066de408a386aa3d8b32e98048f5.pngimage.png.26a6358118f03a0712d433a728b390d4.png

  • Lubię 5
  • Serce 2
  • Lubię 5
  • Serce 2
Odnośnik do komentarza
https://sharegon.pl/topic/1307-specular-ma%C5%82y-poradnik-wyja%C5%9Bnienie/
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry poradnik dziękujemy za twój wkład w rozwój społeczność. 🙏👍

 

Btw. Myślę że to dobry temat aby poruszyć tą kwestię. Kiedyś widziałem grafików, którzy poprawiali specular w ten sposób że efekt połysku był tylko i wyłącznie na elementach które powinny się święcić. Czy ktoś wie w jaki sposób to wykonać? Czy może to jest właśnie to?

Odnośnik do komentarza
https://sharegon.pl/topic/1307-specular-ma%C5%82y-poradnik-wyja%C5%9Bnienie/#findComment-9499
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sevence napisał(a):

Bardzo dobry poradnik dziękujemy za twój wkład w rozwój społeczność. 🙏👍

 

Btw. Myślę że to dobry temat aby poruszyć tą kwestię. Kiedyś widziałem grafików, którzy poprawiali specular w ten sposób że efekt połysku był tylko i wyłącznie na elementach które powinny się święcić. Czy ktoś wie w jaki sposób to wykonać? Czy może to jest właśnie to?

tu masz przykład takowej teksturki image.png.391b4b9c25f666c297d615c687ab3f40.png
 

🔐 Ukryta Treść 🔐

  • Lubię 4
  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
https://sharegon.pl/topic/1307-specular-ma%C5%82y-poradnik-wyja%C5%9Bnienie/#findComment-9500
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...