Opublikowano 6 Lutego6 Lut Cześć 🙂 Wczoraj szukałem poradnika jak zwiększyć limit VNUM dla mobów. Niestety nie udało mi się go znaleźć (możliwe, że źle szukałem) więc z wielką chęcią podzielę się z Wami tą wiedzą. O co chodzi? Przekraczając wartość ID w mob_proto - 65k, a dokładnie 65,535 - modele mobów, czyli mobów, petów, wierzchowców, ogólne tego co jest w mob_proto, przestaje być wyświetlane w grze. Więc do dzieła! Strona Serwerowa: 1. Plik: 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się Szukamy: 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się Zmieniamy na: 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się 2. Plik: 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się Szukamy: 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się Zmieniamy na: 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się 3. Plik: 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się Szukamy: 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się A w nim zmieniamy: 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się Na: 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się ----------------------------------- Strona Clientowa: 1. Plik: 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się Szukamy: 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się A w nim zmieniamy: 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się Na: 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się Oczywiście kompilujemy stronę serwerową jak i clientową. W ten o to sposób zwiększyliśmy zakres VNUM dla mobów aż do maksymalnej wartości DWORD czyli 4,294,967,295 Pozdrawiam 🙂
Opublikowano 7 Lutego7 Lut Zawsze mnie zastanawiało, dlaczego ustawiacie tak duże zakresy identyfikatorów, skoro jest masa wolnych zakresów niżej. 🤔🤨
Opublikowano 7 Lutego7 Lut Autor 3 godziny temu, Sevence napisał(a): Zawsze mnie zastanawiało, dlaczego ustawiacie tak duże zakresy identyfikatorów, skoro jest masa wolnych zakresów niżej. 🤔🤨 Głównie do tego, aby ten przedział między "rodzajami" mobow był większy. W dodatku lubię zostawiać zapas id w razie czego jakby w przyszłości miałbym ich dodać xxx sztuk i wtedy ID są spójne, a nie mieszają się z czymś innym bo brakło miejsca pod ID.
Opublikowano 7 Lutego7 Lut 1 godzinę temu, ValkeryE napisał(a): Głównie do tego, aby ten przedział między "rodzajami" mobow był większy. W dodatku lubię zostawiać zapas id w razie czego jakby w przyszłości miałbym ich dodać xxx sztuk i wtedy ID są spójne, a nie mieszają się z czymś innym bo brakło miejsca pod ID. 65k rekordów ci mało? 🤔
Opublikowano 8 Lutego8 Lut Ja lubię mieć porządek w bazie danych. Zwykle jak dodaję potwory do nowej mapy to daje takie założenie, że rezerwuje 100 identyfikatorów i zwykle od 100 - 150 (rezerwacja na potwory), a od 150 - 200 rezerwacja na potwory dungeona pod daną mapę. I tak w większości przypadków zostaje z zapasem. No, ale to wszystko zależy od projektu i podejścia może komuś faktycznie potrzeba aż tak wysoki zakres, kto wie w każdym razie dzięki za poradnik. 👍
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.