Skocz do zawartości
Opublikowano

Cześć, Technicy!

Mam pytanie dotyczące rękawiczki złodzieja – działa czy nie działa?

W grze mamy kilka wersji:

  • [70043] - 2Godzinna

  • [71016] - 30Minut

  • [72004] - 10Godzin

  • [72005] - 30Minut

  • [72006] - 3Godziny

Oraz Te z Item Shopu.

Jaki jest najprostszy sposób, aby sprawdzić, czy faktycznie działają?

Dodanie dropu i zbicie 100–200 potworów to raczej mało miarodajne, bo jak wiemy, procent dropu nie zawsze przekłada się na oczekiwane wyniki.

Na forum mamy symulator dropu – jak moglibyśmy do niego dodać mechanizm pokazujący, że rękawiczka faktycznie zwiększyła drop? symulator

Na przykład coś w stylu: "Rękawiczka zadziałała w 20 z 50 pokonanych potworów, zwiększając drop."

Czy występuje bug jeżeli przekroczymy wartość i jaka jest ona maksymalna?

Featured Replies

Opublikowano
  • Programista

Najprościej ustawić breakpoint w debuggerze tam gdzie są funkcje od kalkulacji rejtów i sprawdzić czy z rękawiczką funkcja zwróci normal/premium rate.

Edytowane przez Thorek

Opublikowano
  • Autor
W dniu 14.03.2025 o 17:29, Thorek napisał(a):

Najprościej ustawić breakpoint w debuggerze tam gdzie są funkcje od kalkulacji rejtów i sprawdzić czy z rękawiczką funkcja zwróci normal/premium rate.

Jest szansa na nakierowanie?

W game znalazłem coś takiego :

UNIQUE_ITEM_DOUBLE_ITEM = 70043,

w bazie jedyne co widzę to value0 ma wartość 120

Skąd gra "wie" o ile % dropu ma zwiększyć?
Podobnie widzę z pd które w bazie ma wartość 60 a w powinno dawać 50% więcej expa.

Opublikowano

Wszystkie rękawice złodzieja, pierścienie doświadczenia działają, wystarczy dodać odpowiednie wpisy w grupach specjalnych. Aby dany przedmiot faktycznie dodawał bonus musi być przypisany do odpowiedniej grupy specjalnej.

UNIQUE_GROUP_LUCKY_GOLD = 10024,
UNIQUE_GROUP_AUTOLOOT = 10011,
UNIQUE_GROUP_RING_OF_EXP = 10000,
UNIQUE_GROUP_FISH_MIND = 10009,
UNIQUE_GROUP_LARGE_SAFEBOX = 10021,
UNIQUE_GROUP_DOUBLE_ITEM = 10002,
UNIQUE_GROUP_RING_OF_LANGUAGE = 10025,

Te grupy są stworzone specjalnie po to, aby skonfigurować wiele przedmiotów VIP z różnymi specyfikacjami, np. różny czas trwania, handlowa/niemożliwa do handlu itd. Wtedy robisz sobie kilka rekordów z różnymi specyfikacjami danego przedmiotu i wrzucasz do grupy specjalnej, która aktywuje bonus 50% większej ilości doświadczenia czy dropu. Robisz to w konfiguratorze special_item_group.txt w którym używasz dla rękawicy UNIQUE_GROUP_DOUBLE_ITEM czyli identyfikator grupy masz przypisany na 10002 i dodajesz wszystkie rękawice do niej, przykładowo:

image.png

Dla tych przedmiotów value0 określa czas trwania przedmiotu, a nie ich wartość.

Logikę działania dla tych grup znajdziesz w item_manager.cpp oraz char_battle.cpp.

Opublikowano
  • Autor
34 minuty temu, Sevence napisał(a):

Wszystkie rękawice złodzieja, pierścienie doświadczenia działają, wystarczy dodać odpowiednie wpisy w grupach specjalnych. Aby dany przedmiot faktycznie dodawał bonus musi być przypisany do odpowiedniej grupy specjalnej.

UNIQUE_GROUP_LUCKY_GOLD = 10024,
UNIQUE_GROUP_AUTOLOOT = 10011,
UNIQUE_GROUP_RING_OF_EXP = 10000,
UNIQUE_GROUP_FISH_MIND = 10009,
UNIQUE_GROUP_LARGE_SAFEBOX = 10021,
UNIQUE_GROUP_DOUBLE_ITEM = 10002,
UNIQUE_GROUP_RING_OF_LANGUAGE = 10025,

Te grupy są stworzone specjalnie po to, aby skonfigurować wiele przedmiotów VIP z różnymi specyfikacjami, np. różny czas trwania, handlowa/niemożliwa do handlu itd. Wtedy robisz sobie kilka rekordów z różnymi specyfikacjami danego przedmiotu i wrzucasz do grupy specjalnej, która aktywuje bonus 50% większej ilości doświadczenia czy dropu. Robisz to w konfiguratorze special_item_group.txt w którym używasz dla rękawicy UNIQUE_GROUP_DOUBLE_ITEM czyli identyfikator grupy masz przypisany na 10002 i dodajesz wszystkie rękawice do niej, przykładowo:

image.png

Dla tych przedmiotów value0 określa czas trwania przedmiotu, a nie ich wartość.

Logikę działania dla tych grup znajdziesz w item_manager.cpp oraz char_battle.cpp.

No dobrze, to jedno jest na liście odhaczone Teraz kwestia legend o bugu który zmniejsza/nie reaguje w ogóle przy kombinacji rękawiczek przykładowo:

30min + is + bonusy z itemów typu naszyjnik.

Bonus z gry na drop + rękawiczki itd.

Jest gdzieś wpis o limicie szansy na drop? Przykładowo jeżeli przekroczymy 100 i będziemy mieć 130 to limit (100) został przekroczony i nie będzie nam dodawało kolejnych % na drop?

dokładnej kombinacji bugu rękawiczek nie znam, to są przykłady. Byłem na wielu serwerach w swoim życiu i legend o zbugowanych rękawiczkach była masa.

Opublikowano

Owszem, rękawica złodzieja na slot nie łączy się z rękawicą złodzieja z VIP'a.

  • Sevence zmienił(a) tytuł na Rękawiczki złodzieja dlaczego nie działają?
Opublikowano
  • Autor
W dniu 17.03.2025 o 22:24, Sevence napisał(a):

Owszem, rękawica złodzieja na slot nie łączy się z rękawicą złodzieja z VIP'a.

Gdzie szukać kodu żeby łączyło normalnie? Też fajnie do testów mieć informacje czy na pewno dodało bonus poprawnie przy dropie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...