Opublikowano 14 Marca14 Mar Cześć, Technicy!Mam pytanie dotyczące rękawiczki złodzieja – działa czy nie działa?W grze mamy kilka wersji:[70043] - 2Godzinna[71016] - 30Minut[72004] - 10Godzin[72005] - 30Minut[72006] - 3GodzinyOraz Te z Item Shopu.Jaki jest najprostszy sposób, aby sprawdzić, czy faktycznie działają?Dodanie dropu i zbicie 100–200 potworów to raczej mało miarodajne, bo jak wiemy, procent dropu nie zawsze przekłada się na oczekiwane wyniki.Na forum mamy symulator dropu – jak moglibyśmy do niego dodać mechanizm pokazujący, że rękawiczka faktycznie zwiększyła drop? symulatorNa przykład coś w stylu: "Rękawiczka zadziałała w 20 z 50 pokonanych potworów, zwiększając drop."Czy występuje bug jeżeli przekroczymy wartość i jaka jest ona maksymalna?
Opublikowano 14 Marca14 Mar Programista Najprościej ustawić breakpoint w debuggerze tam gdzie są funkcje od kalkulacji rejtów i sprawdzić czy z rękawiczką funkcja zwróci normal/premium rate. Edytowane 14 Marca14 Mar przez Thorek
Opublikowano 16 Marca16 Mar Autor W dniu 14.03.2025 o 17:29, Thorek napisał(a):Najprościej ustawić breakpoint w debuggerze tam gdzie są funkcje od kalkulacji rejtów i sprawdzić czy z rękawiczką funkcja zwróci normal/premium rate.Jest szansa na nakierowanie?W game znalazłem coś takiego :UNIQUE_ITEM_DOUBLE_ITEM = 70043,w bazie jedyne co widzę to value0 ma wartość 120Skąd gra "wie" o ile % dropu ma zwiększyć?Podobnie widzę z pd które w bazie ma wartość 60 a w powinno dawać 50% więcej expa.
Opublikowano 17 Marca17 Mar Wszystkie rękawice złodzieja, pierścienie doświadczenia działają, wystarczy dodać odpowiednie wpisy w grupach specjalnych. Aby dany przedmiot faktycznie dodawał bonus musi być przypisany do odpowiedniej grupy specjalnej.UNIQUE_GROUP_LUCKY_GOLD = 10024, UNIQUE_GROUP_AUTOLOOT = 10011, UNIQUE_GROUP_RING_OF_EXP = 10000, UNIQUE_GROUP_FISH_MIND = 10009, UNIQUE_GROUP_LARGE_SAFEBOX = 10021, UNIQUE_GROUP_DOUBLE_ITEM = 10002, UNIQUE_GROUP_RING_OF_LANGUAGE = 10025,Te grupy są stworzone specjalnie po to, aby skonfigurować wiele przedmiotów VIP z różnymi specyfikacjami, np. różny czas trwania, handlowa/niemożliwa do handlu itd. Wtedy robisz sobie kilka rekordów z różnymi specyfikacjami danego przedmiotu i wrzucasz do grupy specjalnej, która aktywuje bonus 50% większej ilości doświadczenia czy dropu. Robisz to w konfiguratorze special_item_group.txt w którym używasz dla rękawicy UNIQUE_GROUP_DOUBLE_ITEM czyli identyfikator grupy masz przypisany na 10002 i dodajesz wszystkie rękawice do niej, przykładowo:Dla tych przedmiotów value0 określa czas trwania przedmiotu, a nie ich wartość.Logikę działania dla tych grup znajdziesz w item_manager.cpp oraz char_battle.cpp.
Opublikowano 17 Marca17 Mar Autor 34 minuty temu, Sevence napisał(a):Wszystkie rękawice złodzieja, pierścienie doświadczenia działają, wystarczy dodać odpowiednie wpisy w grupach specjalnych. Aby dany przedmiot faktycznie dodawał bonus musi być przypisany do odpowiedniej grupy specjalnej.UNIQUE_GROUP_LUCKY_GOLD = 10024, UNIQUE_GROUP_AUTOLOOT = 10011, UNIQUE_GROUP_RING_OF_EXP = 10000, UNIQUE_GROUP_FISH_MIND = 10009, UNIQUE_GROUP_LARGE_SAFEBOX = 10021, UNIQUE_GROUP_DOUBLE_ITEM = 10002, UNIQUE_GROUP_RING_OF_LANGUAGE = 10025,Te grupy są stworzone specjalnie po to, aby skonfigurować wiele przedmiotów VIP z różnymi specyfikacjami, np. różny czas trwania, handlowa/niemożliwa do handlu itd. Wtedy robisz sobie kilka rekordów z różnymi specyfikacjami danego przedmiotu i wrzucasz do grupy specjalnej, która aktywuje bonus 50% większej ilości doświadczenia czy dropu. Robisz to w konfiguratorze special_item_group.txt w którym używasz dla rękawicy UNIQUE_GROUP_DOUBLE_ITEM czyli identyfikator grupy masz przypisany na 10002 i dodajesz wszystkie rękawice do niej, przykładowo:Dla tych przedmiotów value0 określa czas trwania przedmiotu, a nie ich wartość.Logikę działania dla tych grup znajdziesz w item_manager.cpp oraz char_battle.cpp.No dobrze, to jedno jest na liście odhaczone Teraz kwestia legend o bugu który zmniejsza/nie reaguje w ogóle przy kombinacji rękawiczek przykładowo:30min + is + bonusy z itemów typu naszyjnik.Bonus z gry na drop + rękawiczki itd.Jest gdzieś wpis o limicie szansy na drop? Przykładowo jeżeli przekroczymy 100 i będziemy mieć 130 to limit (100) został przekroczony i nie będzie nam dodawało kolejnych % na drop? dokładnej kombinacji bugu rękawiczek nie znam, to są przykłady. Byłem na wielu serwerach w swoim życiu i legend o zbugowanych rękawiczkach była masa.
Opublikowano 17 Marca17 Mar Owszem, rękawica złodzieja na slot nie łączy się z rękawicą złodzieja z VIP'a.
Opublikowano 23 Marca23 Mar Autor W dniu 17.03.2025 o 22:24, Sevence napisał(a):Owszem, rękawica złodzieja na slot nie łączy się z rękawicą złodzieja z VIP'a.Gdzie szukać kodu żeby łączyło normalnie? Też fajnie do testów mieć informacje czy na pewno dodało bonus poprawnie przy dropie.
Cześć, Technicy!
Mam pytanie dotyczące rękawiczki złodzieja – działa czy nie działa?
W grze mamy kilka wersji:
[70043] - 2Godzinna
[71016] - 30Minut
[72004] - 10Godzin
[72005] - 30Minut
[72006] - 3Godziny
Oraz Te z Item Shopu.
Jaki jest najprostszy sposób, aby sprawdzić, czy faktycznie działają?
Dodanie dropu i zbicie 100–200 potworów to raczej mało miarodajne, bo jak wiemy, procent dropu nie zawsze przekłada się na oczekiwane wyniki.
Na forum mamy symulator dropu – jak moglibyśmy do niego dodać mechanizm pokazujący, że rękawiczka faktycznie zwiększyła drop? symulator
Na przykład coś w stylu: "Rękawiczka zadziałała w 20 z 50 pokonanych potworów, zwiększając drop."
Czy występuje bug jeżeli przekroczymy wartość i jaka jest ona maksymalna?