Podczas niedawnego tworzenia zadania napotkałem na problem związany z funkcją 'd.count_monster()', która jest często używana w zadaniach do dungeonów. Funkcja ta ma za zadanie zliczanie potworów na danej mapie, a kiedy ich liczba spadnie do zera, aktywowany jest następny etap zadania. Jednakże odkryłem, że funkcja ta zlicza nie tylko potwory, ale również inne elementy, takie jak postacie graczy, zwierzęta czy wierzchowce. To prowadziło do nieprawidłowego działania zadań w niektórych przypadkach, uniemożliwiając przejście do kolejnych etapów. Postanowiłem podzielić się moim rozwiązaniem tego problemu.
Zmiany:
Zmieniłem nazwę zmiennej n -> monsterCount.
Zastosowałem 'static_cast' zamiast rzutowania w stylu C.
Zainicjowałem zmienną monsterCount bezpośrednio w definicji klasy.
Zastąpiłem postinkrementację (n++) preinkrementacją ++monsterCount, które jest bardziej wydajne.
Rozwiązałem błąd w którym zliczano wszystko co nie jest postacią na zliczanie tylko potworów oraz metinów.
Witajcie!
Podczas niedawnego tworzenia zadania napotkałem na problem związany z funkcją 'd.count_monster()', która jest często używana w zadaniach do dungeonów. Funkcja ta ma za zadanie zliczanie potworów na danej mapie, a kiedy ich liczba spadnie do zera, aktywowany jest następny etap zadania. Jednakże odkryłem, że funkcja ta zlicza nie tylko potwory, ale również inne elementy, takie jak postacie graczy, zwierzęta czy wierzchowce. To prowadziło do nieprawidłowego działania zadań w niektórych przypadkach, uniemożliwiając przejście do kolejnych etapów. Postanowiłem podzielić się moim rozwiązaniem tego problemu.
Zmiany:
Rozwiązanie:
📁 Lokalizacja pliku: 'game-> dungeon.cpp'
🔍 Szukaj
♻️ Zamień:
🔍 Szukaj
♻️ Zamień: