Opublikowano 20 Maja20 Maj Programista Cześć. 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się to biblioteka, której zadaniem jest przetłumaczyć warstwę API DirectX8/9 na 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się .Co to w sumie zmienia?Przede wszystkim, to jeden z pierwszych kroków, jeżeli rozważamy uruchomienie gry na Linuxie.DirectX jest zamkniętym zestawem narzędzi, którego niestety natywnie pingwin nie wspiera.Dodatkowo, na niektórych kartach graficznych Nvidii* poprawia wrażenia z rozgrywki, wpływając na jej wydajność.Pokazuje to chociażby 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się , w którym róznego rodzaju lagi czy stuttery są eliminowane dzięki tej bibliotece.* nie wiem jak to wygląda z AMDInstalacja jest banalnie prosta. Pobieramy sobie dowolny release, a następnie do katalogu clienta przenosimy:x32/d3d8.dll (jeśli używamy DirectX8)x32/d3d9.dll (jeśli używamy DirectX9)Jeżeli po uruchomieniu gry w naszym folderze utworzy się plik client_d3d8/9.log, to wszystko powinno być w porządku.W przeciwnym wypadku popróbujcie ze starszymi wersjami (2.4/2.5).Gotowe.Przeprowadźcie testy i dajcie znać, czy rzeczywiście coś Wam to pomogło.Powodzenia.Referencje: 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się Edytowane 21 Maja21 Maj przez Thorek
Opublikowano 21 Maja21 Maj Myślę, że ten poradnik, jest chyba jednym z lepszych, który powstał na tym forum. A tak zapytam - na czym kompilujesz binkę, mając linuxa? Normalnie na VmWare lecisz wtedy, czy jakieś inne rozwiązanie?
Opublikowano 21 Maja21 Maj 1 godzinę temu, Sevence napisał(a):A czy to rozwiązanie zadziała również na maca?Nope
Opublikowano 21 Maja21 Maj Autor Programista 7 godzin temu, Krzysztof napisał(a):Myślę, że ten poradnik, jest chyba jednym z lepszych, który powstał na tym forum.A tak zapytam - na czym kompilujesz binkę, mając linuxa?Normalnie na VmWare lecisz wtedy, czy jakieś inne rozwiązanie?Z kompilacją będzie problem, bo ta biblioteka dynamicznie konwertuje API na Vulkana, a żeby skompilować projekt, trzeba byłoby go niestety przepisać.Albo znaleźć/napisać projekt z typedefami i wtedy coś w stylu IDirect3DVertexBuffer9 zamieniałoby się na VkBuffer + VkDeviceMemory.7 godzin temu, Sevence napisał(a):A czy to rozwiązanie zadziała również na maca?Widzę, że Wine, który pozwala na odpalanie aplikacji z Windowsa wspiera macOS (https://gitlab.winehq.org/wine/wine/-/wikis/MacOS), ale sam takiego nie posiadam, więc nie jestem w stanie tego zweryfikować. Edytowane 21 Maja21 Maj przez Thorek
Opublikowano 21 Maja21 Maj Metina udawało mi się uruchamiać już za czasów Wine v5 czy v6, jedynie czcionka była tam trochę upośledzona xD
Opublikowano 21 Maja21 Maj Autor Programista 10 minut temu, mrvns napisał(a):Metina udawało mi się uruchamiać już za czasów Wine v5 czy v6, jedynie czcionka była tam trochę upośledzona xDThorin odpalał Metina na Linuxie już za czasów pierwszych Exemirów, więc proszę mi się tu nie chwalić@topicFajnie byłoby to jeszcze skompilować...
Opublikowano 22 Maja22 Maj W dniu 21.05.2025 o 12:37, Thorek napisał(a):Z kompilacją będzie problem, bo ta biblioteka dynamicznie konwertuje API na Vulkana, a żeby skompilować projekt, trzeba byłoby go niestety przepisać.Albo znaleźć/napisać projekt z typedefami i wtedy coś w stylu IDirect3DVertexBuffer9 zamieniałoby się na VkBuffer + VkDeviceMemory.Widzę, że Wine, który pozwala na odpalanie aplikacji z Windowsa wspiera macOS (https://gitlab.winehq.org/wine/wine/-/wikis/MacOS), ale sam takiego nie posiadam, więc nie jestem w stanie tego zweryfikować.Oki.Dziękuję za odpowiedź! :D
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.