Skocz do zawartości

DXVK, czyli pierwszy krok w stronę odpalenia gry na Linuxie

Featured Replies

Opublikowano
  • Programista

Cześć.

🔐 Ukryta Treść 🔐
to biblioteka, której zadaniem jest przetłumaczyć warstwę API DirectX8/9 na
🔐 Ukryta Treść 🔐
.

Co to w sumie zmienia?

Przede wszystkim, to jeden z pierwszych kroków, jeżeli rozważamy uruchomienie gry na Linuxie.

DirectX jest zamkniętym zestawem narzędzi, którego niestety natywnie pingwin nie wspiera.

Dodatkowo, na niektórych kartach graficznych Nvidii* poprawia wrażenia z rozgrywki, wpływając na jej wydajność.

Pokazuje to chociażby

🔐 Ukryta Treść 🔐
, w którym róznego rodzaju lagi czy stuttery są eliminowane dzięki tej bibliotece.

* nie wiem jak to wygląda z AMD

Instalacja jest banalnie prosta. Pobieramy sobie dowolny release, a następnie do katalogu clienta przenosimy:

x32/d3d8.dll (jeśli używamy DirectX8)

x32/d3d9.dll (jeśli używamy DirectX9)

Jeżeli po uruchomieniu gry w naszym folderze utworzy się plik client_d3d8/9.log, to wszystko powinno być w porządku.

W przeciwnym wypadku popróbujcie ze starszymi wersjami (2.4/2.5).

lanoria.png

Gotowe.

Przeprowadźcie testy i dajcie znać, czy rzeczywiście coś Wam to pomogło.

Powodzenia.

Referencje:

🔐 Ukryta Treść 🔐

Edytowane przez Thorek

Opublikowano

Myślę, że ten poradnik, jest chyba jednym z lepszych, który powstał na tym forum.

A tak zapytam - na czym kompilujesz binkę, mając linuxa?

Normalnie na VmWare lecisz wtedy, czy jakieś inne rozwiązanie?

Opublikowano
  • Autor
  • Programista
7 godzin temu, Krzysztof napisał(a):

Myślę, że ten poradnik, jest chyba jednym z lepszych, który powstał na tym forum.

A tak zapytam - na czym kompilujesz binkę, mając linuxa?

Normalnie na VmWare lecisz wtedy, czy jakieś inne rozwiązanie?

Z kompilacją będzie problem, bo ta biblioteka dynamicznie konwertuje API na Vulkana, a żeby skompilować projekt, trzeba byłoby go niestety przepisać.

Albo znaleźć/napisać projekt z typedefami i wtedy coś w stylu IDirect3DVertexBuffer9 zamieniałoby się na VkBuffer + VkDeviceMemory.

7 godzin temu, Sevence napisał(a):

A czy to rozwiązanie zadziała również na maca?

Widzę, że Wine, który pozwala na odpalanie aplikacji z Windowsa wspiera macOS (https://gitlab.winehq.org/wine/wine/-/wikis/MacOS), ale sam takiego nie posiadam, więc nie jestem w stanie tego zweryfikować.

Edytowane przez Thorek

Opublikowano
  • Autor
  • Programista
10 minut temu, mrvns napisał(a):

Metina udawało mi się uruchamiać już za czasów Wine v5 czy v6, jedynie czcionka była tam trochę upośledzona xD

Thorin odpalał Metina na Linuxie już za czasów pierwszych Exemirów, więc proszę mi się tu nie chwalić

@topic

Fajnie byłoby to jeszcze skompilować...

Opublikowano
W dniu 21.05.2025 o 12:37, Thorek napisał(a):

Z kompilacją będzie problem, bo ta biblioteka dynamicznie konwertuje API na Vulkana, a żeby skompilować projekt, trzeba byłoby go niestety przepisać.

Albo znaleźć/napisać projekt z typedefami i wtedy coś w stylu IDirect3DVertexBuffer9 zamieniałoby się na VkBuffer + VkDeviceMemory.

Widzę, że Wine, który pozwala na odpalanie aplikacji z Windowsa wspiera macOS (https://gitlab.winehq.org/wine/wine/-/wikis/MacOS), ale sam takiego nie posiadam, więc nie jestem w stanie tego zweryfikować.

Oki.

Dziękuję za odpowiedź! :D

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...