Skocz do zawartości

Featured Replies

Opublikowano

Proszę o wyjaśnienie jak to dokładnie działa.

Przykłady:

1.

Dodałem sobie mape z questem (nowe dt).

Jak używam /warp (base position tej mapy) to przenosi mnie na sekunde (widze tekstury) ale po chwili teleportuje mnie do M1 - rozumiem że jako mapa nie istnieje, tworzy się dopiero jak otworze dungeon przez npc.

Nastepnie jak utworze dungeon, i dam rozpocznij w mieście to widze tą samą sytuacje co przy warp, czyli widze tekstury na sekunde i ląduje w m1.

2.

Na serwerze była już mapa berana pod indexem X.

Jak używam /warp (base position tej mapy) to normalnie mnie na nią przenosi.

Następnie napisałem sobie questa do tej mapy. Dungeon działa, ale jak dam powrót do miasta to teleportuje mnie na tą mape (nie dungeon) a nie do m1 jak w przykładzie 1.

Pytania:

Od czego to zależy?

Dlaczego jedna mapa jest traktowana tylko jako dungeon, a druga jako mapa+dungeon?

To jest zapisane/ustawione gdzieś w pliku server_attr?

Edytowane przez biololo

Opublikowano

🎯Wskazówki dotyczące szybszego udzielania pomocy

Nasza społeczność postara się pomóc tak szybko, jak to możliwe, Zanim otrzymasz odpowiedź, zapoznaj się z poniższymi wskazówkami‼️

🏷️Co warto dołączyć do tematu?

  • Pliki logów są kluczowe dołącz sysser, syslog z odpowiedniego kanału, klienta gry, a także db lub auth. Jeśli problem dotyczy uruchamiania dołącz również plik start.log

  • Opisz dokładną sytuację, co się dzieje i kiedy pojawia się problem.

  • Wskaż, co zmieniałeś, jakie pliki edytowałeś przed wystąpieniem problemu.

  • Poinformuj nad z jakich plików serwerowych / źródła korzystasz.

  • Jeśli to problem z systemem, który dodawałeś, napisz nam, co to za system i ewentualnie wstaw link lub załącznik do niego. (o ile to publiczne rozwiązanie)

💡Dobre praktyki

  • Dodajesz kod? Skorzystaj z bloku kodu. W edytorze wybierz blok kodu z pierwszej opcji na pasku. Wklej tam kod i wybierz odpowiedni język programowania wtedy składnia zostanie podświetlona i łatwiej go przeanalizować

  • Nie pisz posta pod postem użyj opcji edytowania tematu. Jeśli post został edytowany widzimy to.

  • Nie wysyłaj zawartości pliku sysser, syslog wklejając go w edytor! Po prostu dołącz te pliki jako załącznik do tematu.

  • Jeśli sam znajdziesz rozwiązanie problemu wcześniej - podziel się nim pomoże nam to budować bazę wiedzy dla innych.

🏷️Awaria serwera gry (padły kanały)

W tym przypadku sytuacja jest nieco inna. Podczas awarii serwera gry zostanie utworzony zrzut pamięci. Taki plik zostanie wygenerowany w folderze z plikami serwerowymi w kanale gry, db lub auth w zależności który z procesów uległ awarii. Chcemy się dowiedzieć, co było przyczyną i właśnie w tym pliku znajdziemy odpowiedź. Jednak wcześniej musimy ten plik zdebugować tu podrzucam link do tematu: poradnik debugowania pliku .core następnie wstawić do tematu z prośbą o pomoc sam screen lub skopiować log po zdebugowaniu pliku .core.

Opublikowano
W dniu 24.06.2025 o 00:10, biololo napisał(a):

Proszę o wyjaśnienie jak to dokładnie działa.

Przykłady:

1.

Dodałem sobie mape z questem (nowe dt).

Jak używam /warp (base position tej mapy) to przenosi mnie na sekunde (widze tekstury) ale po chwili teleportuje mnie do M1 - rozumiem że jako mapa nie istnieje, tworzy się dopiero jak otworze dungeon przez npc.

Nastepnie jak utworze dungeon, i dam rozpocznij w mieście to widze tą samą sytuacje co przy warp, czyli widze tekstury na sekunde i ląduje w m1.

2.

Na serwerze była już mapa berana pod indexem X.

Jak używam /warp (base position tej mapy) to normalnie mnie na nią przenosi.

Następnie napisałem sobie questa do tej mapy. Dungeon działa, ale jak dam powrót do miasta to teleportuje mnie na tą mape (nie dungeon) a nie do m1 jak w przykładzie 1

Pytania:

Od czego to zależy?

Dlaczego jedna mapa jest traktowana tylko jako dungeon, a druga jako mapa+dungeon?

To jest zapisane/ustawione gdzieś w pliku server_attr?


to zależy w głównej mierze od source, i liczby indexu jaki został przypisany.

Dla przykładu masz mapę wojenną lub ślubną o określonych indexach, jeśli tepniesz się na nie przez /warp i pozycje mapy w efekcie zobaczysz tekstury na sekundę i zostaniesz przeniesiony do m1.
W momencie gdy odpalisz wojnę normalnie lub ślub to po teleportacji przez questa jesteś na tej mapie i Ciebie z niej nie teleportuje.

Gdy dodasz sobie to nowe DT pod nowy swój własny index mapa zacznie działać jako dung oraz jako zwykła mapa i po teleportacji Cię nie wyjebie

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...