Wczoraj kolega @ExoCarossa poprosił mnie o modyfikację mechanizmu ataku z łuku. Jak zapewne wiecie, strzelając z łuku do przeciwnika, atak jest redukowany w zależności od dystansu do celu.
Moim zdaniem jest to rozwiązanie realistyczne, ponieważ w rzeczywistości siła uderzenia strzały maleje wraz z jej odległością od źródła. Niemniej jednak takie rozwiązanie może sprawiać wiele trudności z balansem postaci, więc wyłączenie tego mechanizmu może ułatwić pracę w tym zakresie. Przedstawiam zatem zmodyfikowaną funkcję ataku z łuku z wyłączeniem ataku w zależności od zasięgu przeciwnika.
Rozwiązanie:
Aby obrażenia zadawane przez strzały były stałe, niezależne od dystansu, należy usunąć kod odpowiedzialny za modyfikację wartości obrażeń na podstawie zmiennej 'iPercent'. Zmienna ta jest wyliczana w oparciu o dystans pomiędzy atakującym a celem, co wpływa na końcowe obrażenia. Usunięcie tej zależności spowoduje, że obrażenia będą takie same, bez względu na odległość.
Cześć wszystkim,
Wczoraj kolega @ExoCarossa poprosił mnie o modyfikację mechanizmu ataku z łuku. Jak zapewne wiecie, strzelając z łuku do przeciwnika, atak jest redukowany w zależności od dystansu do celu.
Moim zdaniem jest to rozwiązanie realistyczne, ponieważ w rzeczywistości siła uderzenia strzały maleje wraz z jej odległością od źródła. Niemniej jednak takie rozwiązanie może sprawiać wiele trudności z balansem postaci, więc wyłączenie tego mechanizmu może ułatwić pracę w tym zakresie. Przedstawiam zatem zmodyfikowaną funkcję ataku z łuku z wyłączeniem ataku w zależności od zasięgu przeciwnika.
Rozwiązanie:
Aby obrażenia zadawane przez strzały były stałe, niezależne od dystansu, należy usunąć kod odpowiedzialny za modyfikację wartości obrażeń na podstawie zmiennej 'iPercent'. Zmienna ta jest wyliczana w oparciu o dystans pomiędzy atakującym a celem, co wpływa na końcowe obrażenia. Usunięcie tej zależności spowoduje, że obrażenia będą takie same, bez względu na odległość.
Przedstawienie opisanego problemu:
Przedstawienie zmian:
Implementacja:
📂 Lokalizacja pliku: 'game -> battle.cpp'
🔍 Szukaj:
♻️ Zamień