Ostatnio natrafiłem na dość ciekawy problem w kodzie, który może prowadzić do różnych błędów, takich jak na przykład dublowanie bonusów przedmiotów. 🐛
Chciałem się podzielić z Wami moim rozwiązaniem, które jest dość proste do wdrożenia. 🛠️
Szczegóły błędu:
W grze istnieje możliwość dokonywania różnych operacji na przedmiotach, które postać ma założone. Niestety, gra nie zabezpiecza przed takimi akcjami, co prowadzi do różnych nieprzewidzianych błędów od drobnych anomalii po poważne błędy -jak na przykład dublowanie bonusów. 🐛
Załóżmy, że gracz ma założoną broń i używa na niej Kamienia Duszy. Teoretycznie, operacje tego typu powinny być możliwe tylko na przedmiotach, które są zdjęte i znajdują się w ekwipunku. Przy obecnym kodzie jednak gracz może użyć Kamienia Duszy czy innych przedmiotów na broń, którą ma założoną. To może prowadzić do różnych błędów, co jest niezgodne z zamierzonym działaniem mechaniki gry. 🎮
Przedmioty, których dotyczy problem:
Kamienie Duszy
Wzmocnienie Przedmiotu
Zaczarowanie Przedmiotu
Księga Obróbki Kamienia
Zwój Kamieni Duszy
Przedstawienie błędu:
Rozwiązanie 🛠️
Chodzi o dodanie warunku, który sprawdza, czy przedmiot jest założony. Jeżeli tak, to operacja się nie wykonuje. Można dodać także komunikat dla gracza. 📝
Witajcie! 👋
Ostatnio natrafiłem na dość ciekawy problem w kodzie, który może prowadzić do różnych błędów, takich jak na przykład dublowanie bonusów przedmiotów. 🐛
Chciałem się podzielić z Wami moim rozwiązaniem, które jest dość proste do wdrożenia. 🛠️
Szczegóły błędu:
W grze istnieje możliwość dokonywania różnych operacji na przedmiotach, które postać ma założone. Niestety, gra nie zabezpiecza przed takimi akcjami, co prowadzi do różnych nieprzewidzianych błędów od drobnych anomalii po poważne błędy -jak na przykład dublowanie bonusów. 🐛
Załóżmy, że gracz ma założoną broń i używa na niej Kamienia Duszy. Teoretycznie, operacje tego typu powinny być możliwe tylko na przedmiotach, które są zdjęte i znajdują się w ekwipunku. Przy obecnym kodzie jednak gracz może użyć Kamienia Duszy czy innych przedmiotów na broń, którą ma założoną. To może prowadzić do różnych błędów, co jest niezgodne z zamierzonym działaniem mechaniki gry. 🎮
Przedmioty, których dotyczy problem:
Przedstawienie błędu:
Rozwiązanie 🛠️
Chodzi o dodanie warunku, który sprawdza, czy przedmiot jest założony. Jeżeli tak, to operacja się nie wykonuje. Można dodać także komunikat dla gracza. 📝
📁Lokalizacja pliku: 'game -> char_item.cpp'
🔍Szukamy:
W tej sekcji znajdujemy: 🧐🔎
Modyfikujemy na: 🛠️✅
Jeżeli chcecie, aby wyświetlał się komunikat: 🗨️📣
Aby komunikat był w języku polskim: 🇵🇱💬
W pliku 'locale_string.txt' dodajcie:
Dodatkowe przypadki 📚👇
Tą samą operację wykonujemy dla reszty typów przedmiotów:
Po zastosowaniu zmian - nie można wykonywać akcji dla powyższych przedmiotów:
Jeżeli macie jakiekolwiek pytania czy sugestie, śmiało piszcie! 📬👋