Skocz do zawartości
Opublikowano

Witajcie! 👋

 

Ostatnio natrafiłem na dość ciekawy problem w kodzie, który może prowadzić do różnych błędów, takich jak na przykład dublowanie bonusów przedmiotów. 🐛

Chciałem się podzielić z Wami moim rozwiązaniem, które jest dość proste do wdrożenia. 🛠️

 

Szczegóły błędu:

W grze istnieje możliwość dokonywania różnych operacji na przedmiotach, które postać ma założone. Niestety, gra nie zabezpiecza przed takimi akcjami, co prowadzi do różnych nieprzewidzianych błędów od drobnych anomalii po poważne błędy -jak na przykład dublowanie bonusów. 🐛

 

Załóżmy, że gracz ma założoną broń i używa na niej Kamienia Duszy. Teoretycznie, operacje tego typu powinny być możliwe tylko na przedmiotach, które są zdjęte i znajdują się w ekwipunku. Przy obecnym kodzie jednak gracz może użyć Kamienia Duszy czy innych przedmiotów na broń, którą ma założoną. To może prowadzić do różnych błędów, co jest niezgodne z zamierzonym działaniem mechaniki gry. 🎮

 

Przedmioty, których dotyczy problem:

  • Kamienie Duszy
  • Wzmocnienie Przedmiotu
  • Zaczarowanie Przedmiotu
  • Księga Obróbki Kamienia
  • Zwój Kamieni Duszy

 

Przedstawienie błędu:

 

Rozwiązanie 🛠️

Chodzi o dodanie warunku, który sprawdza, czy przedmiot jest założony. Jeżeli tak, to operacja się nie wykonuje. Można dodać także komunikat dla gracza. 📝

 

📁Lokalizacja pliku: 'game -> char_item.cpp'

 

🔍Szukamy:

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

W tej sekcji znajdujemy: 🧐🔎

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

Modyfikujemy na: 🛠️

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

Jeżeli chcecie, aby wyświetlał się komunikat: 🗨️📣

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

Aby komunikat był w języku polskim: 🇵🇱💬

W pliku 'locale_string.txt' dodajcie:

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

Dodatkowe przypadki 📚👇

Tą samą operację wykonujemy dla reszty typów przedmiotów:

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

 

Po zastosowaniu zmian - nie można wykonywać akcji dla powyższych przedmiotów:

fix_eui.gif

 

Jeżeli macie jakiekolwiek pytania czy sugestie, śmiało piszcie! 📬👋

 

Featured Replies

Opublikowano

Dzięki!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dzięki !

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Czyli nie można bawić się jak na starym xenoxie? 😞

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...