Skocz do zawartości
Opublikowano

Cześć. Mam pewien problem, opiszę to niżej.

 

Przygotowałem swojego vps pod kompilację src. Wszystko na początku szło dobrze, kompilator zaczynał działanie. Natomiast po dłuższej chwili, pojawiają się errory, które przestawiam na zdjęciu przez co kompilacja nie przebiega pomyślnie.

obraz.png.cc03d5d7f17bdd82c808d8406b9915ee.png
Gdzieś w necie wyczytałem, że komunikat "Killed" często jest związany z OOM Killerem w systemach Linux. Jeśli proces kompilacji zużywa znaczną ilość pamięci systemowej, a system wyczerpuje dostępną pamięć, OOM Killer może zakończyć procesy, aby zwolnić zasoby. Więc jak dobrze rozumiem mam za słabego vps, na to aby kompilować na nim src? Czy może źle do tego podchodzę.

 

Z drugiej strony, w momencie gdy to zobaczyłem pomyślałem sobie, że jeśli wszystko działało mi na virtualboxie to właśnie tam będę kompilował moje src i poprostu przenosił gotowe pliki na VPS. Znalazłem również na forum kolejny temat użytkownika @Sevence (Dziękuje, za to co robisz 💘)  pt. Kompilacja Cryptolib na systemie FreeBSD 12.4 z użyciem clang. A więc zabrałem się do pracy i skompilowałem poprawnie mojego cryptolibba na serwerze VPS, a później przeniosłem owy plik do maszyny na virtualboxie w lokalizacje /usr/src/entry-core/libcryptopp/lib. W momencie jak chciałem dla testu wykonać kompilacje src na virtualboxie, po dłuższym czasie dostałem errory związane z cryptolibbem i że coś jest niekompatybilne ( Wszystko pokazane na ss'ach )obraz.png.de08f3ced00dc8d1b6ec4f912132bfa1.png

 

Jeśli miałbym coś więcej podesłać to proszę informować. Podeślę od razu jak będę przy komputerze. Odnośnie VPS, to nawet jeśli przeniosłem działające game/db z virtualboxa na VPS to nie wstawały mi kanały. Wstawała tylko baza danych, ale to już inny temat. Chciałbym głównie uporać się z wadliwą kompilacją.

Rozwiązane przez Sevence

Przejdź do rozwiązania

Featured Replies

Opublikowano

Tak prawdopodobnie masz zbyt słaby serwer i brakuje pamięci przez co proces jest zabijany systemowo przez brak zasobów.

Odnośnie cryptoliba to musi być skompilowany na tej samej maszynie do jest prowadzona kompilacja inaczej będę błędy z kompatybilnością. 

Opublikowano
  • Autor
6 minut temu, Sevence napisał(a):

Tak prawdopodobnie masz zbyt słaby serwer i brakuje pamięci przez co proces jest zabijany systemowo przez brak zasobów.

Odnośnie cryptoliba to musi być skompilowany na tej samej maszynie do jest prowadzona kompilacja inaczej będę błędy z kompatybilnością. 

Czyli mogę skompilować game oraz db na virrualboxie, a później przenieść te pliki na vps? Pliki te przeniosłem już wcześniej, ale wystąpił problem z nie działającym logowaniem, dlatego znalazłem temat odnośnie cryptoliba i się do niego zastosowałem.

Opublikowano

Tak, skompiluj na virtualboxie i przenieś na vps tylko cryptolib musisz skompilować na vps i przenieść na virtualboxa i dopiero skompilować. 

Opublikowano
  • Autor
1 minutę temu, Sevence napisał(a):

Tak, skompiluj na virtualboxie i przenieś na vps tylko cryptolib musisz skompilować na vps i przenieść na virtualboxa i dopiero skompilować. 

Czyli dokładnie tak zrobiłem. 

Skompilowalem cryptoliba na VPS i gotowy plik przeniosłem na lokalną maszynę. Kiedy próbowałem na lokalnej maszynie skompilować game/db wystąpiły errory opisane w głównym poście.

Opublikowano

Masz takie same wersję bsd? Spróbuj bez kompilacji crypto po prostu skompilowane game przenieść. 

 

Jakie masz parametry na serwerze?

Opublikowano
  • Autor
3 minuty temu, Sevence napisał(a):

Masz takie same wersję bsd? Spróbuj bez kompilacji crypto po prostu skompilowane game przenieść. 

Korzystam z maszyny od ciebie, z tego co pamiętam jest tam 12.4 bsd. Na vps zaktualizowałem do 12.4. Za godzinę będę przy komputerze to spróbuję przenieść bez cryptoliba.

Opublikowano
  • Autor
11 minut temu, Sevence napisał(a):

Masz takie same wersję bsd? Spróbuj bez kompilacji crypto po prostu skompilowane game przenieść. 

 

Jakie masz parametry na serwerze?

Jest to najtańsza wersja od hosteam

Teraz wybrałbym chociażby troche wydajniejszego vps, dla wygody pracy. 

IMG_20231124_122433.jpg

Opublikowano

1GB  Ram to chyba za mało, sam system dużo nie pobiera ale przy kompilowaniu może sypać błędami, też tak kiedyś miałem

Opublikowano
  • Autor

Skompilowałem game oraz db na lokalnej maszynie. Skompilowane pliki przeniosłem na serwer VPS, próbując włączyć serwer napotkałem błąd w sysser o treści "Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock'". Postanowiłem zrestartować mysql komendą 'service mysql-server restart'. Ten błąd ustąpił, ale finalnie nie wstają mi kanały

 

obraz.png.de96b190a5bfe3ebb9c11d6f58d17786.png

W sysser jest wspomniane o pliczku settings.lua i że istnieje problem z załadowaniem go, ale w takim razie jak to naprawić?

 

Logi z kanału:

start.log: https://megawrzuta.pl/schowek/28eQx

sysser: https://megawrzuta.pl/schowek/phJPP

syslog: https://megawrzuta.pl/schowek/nrQv5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez atk
.

Opublikowano

Czy aby na pewno dobrze wgrałeś pliki? Wygląda na to że brakuje Ci pliku. 

 

InitializeLua: LOAD_SETTINS_FAILURE(locale/poland/settings.lua)

 

Opublikowano
  • Autor

Tak, zauważyłem ten błąd. Ba, podmieniałem ten pliczek już kilka razy z innych plików. Problem ten sam

Opublikowano
  • Rozwiązanie

Jeśli game nie może załadować tego pliku pomimo że tam jest to prawdopodobnie brakuje symlinków. 

  • Sevence zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.