Skocz do zawartości
Opublikowano

Cześć, ostatnio wchodziłem na zwykłą postać (nie GM) na serwer i zauważyłem, że po zabiciu moba berserk automatycznie się wyłącza. Spróbowałem zobaczyć czy jak zrobię toggle to coś pomoże, niestety nie...

Syserry nic nie pokazują, a na GM , który ma max lvl działa berserk bezproblemowo. Pomyślałem, że zrobię postać od zera, pobiore skile i zobaczę czy się wywali berserk no i się wywalał, więc wbiłem jej komendą 90lvl po zabijaniu mobów berserk się trzymał. Generalnie mają z tym problemy postacie 5-60 lvl, jeśli zabijam na 25 lvlu psa czy niedźwiedzia to berserk dalej zostaje, a gdy już np. Tigrisa to jego działanie jest nieaktywne. Miał ktoś może taki problem? Nie mam pojęcia nawet od którego momentu mam takiego buga, ponieważ siedzę przeważnie na Adminie, któremu wszystko działa. 

Rozwiązane przez Sevence

Przejdź do rozwiązania

Featured Replies

Opublikowano

Zmiany robiłeś na #ifdef?

Nagrasz filmik jak wygląda dokładnie "wyłączenie" berserka w Twoim przypadku?

Opublikowano
  • Autor
3 minuty temu, ExoCarossa napisał(a):

Zmiany robiłeś na #ifdef?

Nagrasz filmik jak wygląda dokładnie "wyłączenie" berserka w Twoim przypadku?

 

 

 

 

 

 

 

 

W zasadzie to robiłem parę systemów, a że zajmuję się tylko tym sporadycznie dla odchamienia nie mogę sobie przypomnieć, który system napsuł takiej krwi. Na GM mi wszystko działało i błąd musiał być od jakiegoś czasu dlatego ciężko mi się określic co to był za system. Szukałem błędu w systemach z kołczanem, ponieważ to jedyny system, który miał dużo wspólnego. Nie mogę za cholerę nigdzie znaleźć błędu. Kiedy nie udawało się czegoś zbudować (bo sobie nie poradziłem) robiłem backupy. Jeśli chodzi o sql berserk w ogóle nie był edytowany (prócz toggle), zajmowałem się bezszelestnym chodem, oraz zwinnością, ale to chyba nie ma na to wpływu. Okres w którym musiał się odwalić taki błąd, ponieważ wczesniej wszystko śmigało to było gdy dodawałem System Kołczanów z poradnika Paszki, Alchemię, Wyższy limit rangi z bonusami. Sory za taką rozpiskę, ale staram się dodać tyle ile wiem. Na filmikach chciałem tobie pokazać jak to wygląda z różnych perspektyw (zdziwiłem się, gdy berserk padł na pierwszym filmie zaraz po odpaleniu, a nie po zabiciu) (jeszcze nowsza rzecz xD)

 

Opublikowano
5 minut temu, Drip-133 napisał(a):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W zasadzie to robiłem parę systemów, a że zajmuję się tylko tym sporadycznie dla odchamienia nie mogę sobie przypomnieć, który system napsuł takiej krwi. Na GM mi wszystko działało i błąd musiał być od jakiegoś czasu dlatego ciężko mi się określic co to był za system. Szukałem błędu w systemach z kołczanem, ponieważ to jedyny system, który miał dużo wspólnego. Nie mogę za cholerę nigdzie znaleźć błędu. Kiedy nie udawało się czegoś zbudować (bo sobie nie poradziłem) robiłem backupy. Jeśli chodzi o sql berserk w ogóle nie był edytowany (prócz toggle), zajmowałem się bezszelestnym chodem, oraz zwinnością, ale to chyba nie ma na to wpływu. Okres w którym musiał się odwalić taki błąd, ponieważ wczesniej wszystko śmigało to było gdy dodawałem System Kołczanów z poradnika Paszki, Alchemię, Wyższy limit rangi z bonusami. Sory za taką rozpiskę, ale staram się dodać tyle ile wiem. Na filmikach chciałem tobie pokazać jak to wygląda z różnych perspektyw (zdziwiłem się, gdy berserk padł na pierwszym filmie zaraz po odpaleniu, a nie po zabiciu) (jeszcze nowsza rzecz xD)

 

Kiedyś dodawałem system kołczanów od paszki to yebaniutki tyle problemów później miałem przez ten system np. z nakładkami na broń.

Moja wiedza jest za słaba żeby tutaj sięgnąć, pozostaje chyba trzeba czekać na mistrza @Sevence

Opublikowano
  • Autor
3 minuty temu, ExoCarossa napisał(a):

Kiedyś dodawałem system kołczanów od paszki to yebaniutki tyle problemów później miałem przez ten system np. z nakładkami na broń.

Moja wiedza jest za słaba żeby tutaj sięgnąć, pozostaje chyba trzeba czekać na mistrza @Sevence

Oj tam łatwo o problem 😄 . Jasna sprawa, liczę że się uda rozwiązać ten szaszor.

Opublikowano
  • Autor

f5 na niższym lvlu jeśli mob ma 11 lvli mniej od postaci berserk zostaje (jeśli już 10 gaśnie), natomiast jeśli postać ma 90+ lvl moba nie ma znaczenia żeby berserk się utrzymał.

Opublikowano

Dobrze opisałeś problem, ale potrzebujemy dodatkowych informacji. Proszę, zaloguj się na serwer, wyczyść syslog, a następnie odtwórz występujący błąd i prześlij nam syslog.

Czy mógłbyś również podać informacje o systemach, które ostatnio implementowałeś? Kiedy po raz pierwszy zauważyłeś ten problem? Proszę również o przesłanie pliku char_battle.cpp.

Dlatego używa się systemu kontroli wersji np. git

Opublikowano
  • Autor
16 godzin temu, Sevence napisał(a):

Dobrze opisałeś problem, ale potrzebujemy dodatkowych informacji. Proszę, zaloguj się na serwer, wyczyść syslog, a następnie odtwórz występujący błąd i prześlij nam syslog.

Czy mógłbyś również podać informacje o systemach, które ostatnio implementowałeś? Kiedy po raz pierwszy zauważyłeś ten problem? Proszę również o przesłanie pliku char_battle.cpp.

Dlatego używa się systemu kontroli wersji np. git

Problem musiał wisieć od dłuższego czasu... Z racji, że zajmuję się edycją itd. bardzo rzadko, a na GM wszystko działało, oraz wszystkie skille na innych postaciach, problem z berserkiem został zauważony parę dni temu, a wiekszość systemów robiłem w okresie wakacji. Alchemia, Kołczany (Paszki), dodawałem większy limit rangi z bonusami, jeszcze sam edytowałem "Bezszelstny Chód" by zamiast szybkości ruchu dawał wartość ataku, zwiekszyłem też wartość ataku w "Zwiększenie Ataku" (nie wydaję mi się żeby przez to był problem, ale dodam) wrzucę pod spodem linki do paczek żeby pokazać pliki, które były edytowane (ja nie mogę się doszukać błedu, a robię to już trzeci raz). 

http://bit.ly/2I7nbpO - Kołczany Paszka (po tym nie testowałem zwykłej postaci bodego prócz GM więc podejrzewam tu problem)

https://bit.ly/35jKpTI - Alchemia Paszka (lecz wydaję mi się, że wtedy berserk po tym trybił )

Bonusy za punkty rangi na pewnym polskim forum od harniego (nie wiem czy mogę wstawić linka więc określę sie inaczej)

Jeśli coś jeszcze potrzebujesz to daj znać bo ja nie ukrywam, że mam z tym wielki problem.

Co do gita to właśnie mam nauczkę teraz za odkładanie tej opcji, muszę pobrać i się nauczyć obsługi, ponieważ jestem zielony, serwer robię z zamiłowania do gry, ale taka edycja daję fajną frajdę i coś tam uczy.

 

Edytowane przez Drip-133

Opublikowano

@Drip-133 W tym pliku nie widzę problemów, a próbowałeś wyłączyć system kołczana i sprawdzić czy problem nadal występuje skoro podejrzewasz że to właśnie on mógł coś namieszać? 

Spróbuj wyłączyć ten system i sprawdzić to wykluczymy czy to wina kołczana. Jeśli tak to będzie prościej znaleźć przyczynę problemu. 

Możesz spróbować jeszcze włączyć zieloną miksturę lub fioletową i zobaczyć czy też affect jest usuwany podczas ataku. 

Mam wrażenie, że poziom nie ma znaczenia tylko poziom umiejętności możesz to zweryfikować?

 

Możesz jeszcze podesłać pliki char_affect.cpp - char_skill.cpp - char.cpp to moje podejrzenia.  (jeśli nie chcesz publicznie może być na pv)

Opublikowano
  • Autor
12 godzin temu, Sevence napisał(a):

@Drip-133 W tym pliku nie widzę problemów, a próbowałeś wyłączyć system kołczana i sprawdzić czy problem nadal występuje skoro podejrzewasz że to właśnie on mógł coś namieszać? 

Spróbuj wyłączyć ten system i sprawdzić to wykluczymy czy to wina kołczana. Jeśli tak to będzie prościej znaleźć przyczynę problemu. 

Możesz spróbować jeszcze włączyć zieloną miksturę lub fioletową i zobaczyć czy też affect jest usuwany podczas ataku. 

Mam wrażenie, że poziom nie ma znaczenia tylko poziom umiejętności możesz to zweryfikować?

 

Możesz jeszcze podesłać pliki char_affect.cpp - char_skill.cpp - char.cpp to moje podejrzenia.  (jeśli nie chcesz publicznie może być na pv)

Zielona Mikstura zostaje, problem tyczy się tylko i wyłącznie tego skilla.

char_affect.cpp char_skill.cpp char.cpp

char_battle.cpp

Edytowane przez Drip-133

Opublikowano

Wyłącz __NEW_ARROW_SYSTEM__ i zobacz czy problem nadal występuje. 

Opublikowano
  • Autor
30 minut temu, Sevence napisał(a):

Wyłącz __NEW_ARROW_SYSTEM__ i zobacz czy problem nadal występuje. 

Po wyłączeniu berserk dalej się gasi a kołczany wymagają strzał (czyli jednak nie to)

Opublikowano

@Drip-133 To kołczana wykluczyliśmy, trzeba szukać dalej, który system/zmiana to powoduje. 

Opublikowano
  • Autor
11 godzin temu, Sevence napisał(a):

@Drip-133 To kołczana wykluczyliśmy, trzeba szukać dalej, który system/zmiana to powoduje. 

Udało mi się znaleźć przyczynę i jeśli postać ma maksymalną rangę berserk zostaje, lecz i tak nie ogarniam gdzie jest błąd, który to powoduje. Dodałbym link z forum gdzie system się znajduję, ale wolę tego nie robić bez twojej zgody więc wyślę ci na pv

edit 

Berek po pvp zostaje

Nie tylko maksymalna ranga, ale tez przedostatnia sprawia, że berek zostaje, czyli od 800k punktów

Edytowane przez Drip-133

Opublikowano
  • Rozwiązanie

Patrzę i pierwsze co mi się rzuca w oczy to dlaczego dodałeś nowe affecty przed affect none? 

 

image.png.86ea7e28cafdc652d85385b728be7687.png

 

Zawsze dodawaj je na końcu określając unikalny identyfikator nie większy niż 1000 np. tak

image.png.83427ce3abd74a4fa8375488a0092f02.png

 

Zmień to przekompiluj sprawdź. 

  • Sevence zmienił(a) tytuł na Wyłączanie berserka po dodaniu systemu bonusów z nowych rang
  • Sevence zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.