Skocz do zawartości

Dołącz do społeczności Sharegon

Odkryj świat technologii, gier i programowania w Sharegon.pl 🚀

Czy jesteś pasjonatem nowych technologii, zapalonym graczem, czy aspirującym programistą? Nasza społeczność jest miejscem dla Ciebie! Tutaj możesz dzielić się swoimi pomysłami, uczestniczyć w ekscytujących dyskusjach i uczyć się od ekspertów w dziedzinie. Zdobywaj osiągnięcia, buduj swoją reputację i rywalizuj z innymi entuzjastami.

Twoja wiedza i umiejętności mogą wzbogacić naszą społeczność. Stań się częścią Sharegon! 🧩🌐

header

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Dziś przedstawię Ci, jak skonfigurować środowisko programistyczne Visual Studio 2022, aby umożliwić poprawne kompilowanie kodu źródłowego w trybie debugowania. Co więcej, dowiesz się również, jak skorzystać z funkcji hot reload, która pozwoli na natychmiastowe wdrażanie zmian w aplikacji, nawet bez konieczności ponownej kompilacji.

 

Hot reload to narzędzie, które znacząco przyspiesza proces tworzenia oprogramowania, pozwalając programistom na szybkie testowanie i wprowadzanie poprawek bez zbędnego opóźnienia.

 

Ustawienie debugera

To ustawienie pokaże desablerację w przypadku crasha gry. 
image.png.5ce8c75d1f49ce621a1f68ea81b11b32.png

 

image.png.d3b036f6c1c1e2500635f964778e92ae.png

 

image.png.a5f0f82543e83ca8f0b61299003960ba.png

 

 

Ustawienie Linkera:

Projekt -> właściwości

image.png.400d7a11e197762e9897f70e6b945e35.png

 

Konfiguracja dla trybu: Debug Distribute

Ustawiasz:

Konsolidator -> Debugowanie...

Generuj informacje o debugowaniu: Generun informacje dotyczące debugowania (/DEBUG)

Zestaw do debugowania: TAK (/ASSEMBLYDEBUG)

image.png.66206e721cd454b7a54b9e40482a9cd3.png

 

Ustawienie projektu startowego

UserInterface -> ustaw jako projekt startowy

image.png.27551a82d0535a286b352f37dbed1e77.png

 

 

Ustaw lokalizację klienta gry

Ustaw lokalizację klienta gry dla local windows debuger. 

UserInterce -> Właściwości -> Debugowanie - Katalog Roboczy

image.png.2e8971676173538899e29eac00360812.png

 

Ustawienie projektu do obsługi hot reload

UserInterce -> Właściwości -> C/C++ -> format  informacji o debugowania: Baza danych programu dla Edytuj i Kontynuuj (/ZI)

image.png.95e24994f16d79d6cb250f42cb1e45ae.png

 

UserInterce -> Właściwości -> Konsolidator -> Ogólne -> Włącz konsolidację przyrostową: Tak (/INCREMENTAL)

image.png.f35f6a993e33ee344b90dbff8c622d63.png

 

Hot reload w praktyce

 

 

  • Serce 1
  • Serce 1
Odnośnik do komentarza
https://sharegon.pl/topic/378-jak-ustawi%C4%87-visual-studio-2023-w-tryb-debugowania-hot-reload/
Udostępnij na innych stronach

  • Sevence zmienił(a) tytuł na Jak ustawić Visual Studio 2023 w tryb debugowania + hot reload

Super poradnik! Ale mam pytanko, czy taki "hot reload" bedzie też działał na pliki py w cliencie gry? 

W dniu 30.12.2023 o 18:41, Sevence napisał(a):

kodu źródłowego

Widzę, że @Sevence napisał o kodzie źródłowym, ale nadal zastanawiam się czy może to samo zrobić z plikami py 😄 

Odnośnik do komentarza
https://sharegon.pl/topic/378-jak-ustawi%C4%87-visual-studio-2023-w-tryb-debugowania-hot-reload/#findComment-4706
Udostępnij na innych stronach

jest tu ktoś komu działa? Probowałem juz różnych sposobów i nic z tego za każdym razem mam to

Cytat

 Detected changes to 'PythonPlayer.cpp' in 'metin2client.exe' for recompilation...
 Building changes...
PythonPlayer.cpp
F:\Metin2Server\Pliki do instalacji\instalacja\Klient\Source Client  5.8\s3ll_client\Srcs\Client\UserInterface\PythonPlayer.cpp(1899) :  warning C4657 : expression involves a data type that is new since the latest build
F:\Metin2Server\Pliki do instalacji\instalacja\Klient\Source Client  5.8\s3ll_client\Srcs\Client\UserInterface\PythonPlayer.cpp(1899) :  error C1092 : Edit and Continue does not support changes to data types; build required
Project :  error  : Build errors occurred.
 Build has completed

Cytat

////////////////////////////////////////////
///////////////HOT RELOAD///////////////////
////////////////////////////////////////////
>>Go UserInterface -> Properties -> Configuration Properties -> Debugging
>>Working Directory(Client directory)
>>C/C++ > General > Debug Information Format: "Program Database for Edit and Continue"
>>Linker > General > Enable Incremental Linking: "Yes /INCREMENTAL"
>>Install CMake and NASM
##############################################################################################
#>>Press Windows Key + R, type sysdm.cpl, and press Enter.                                   #
#>>Go to the Advanced tab and click Environment Variables.                                   #
#>>Under System variables, find the Path variable, select it, and click Edit.                #
#>>Click New and add the path to your CMake bin directory (e.g., C:\Program Files\CMake\bin).#
#>>Click OK to close all dialogs and apply the changes.                                      #
##############################################################################################
>>git clone

🔐 Ukryta Treść 🔐
 << In WindowsPowerShell
#CMAKE 3.30.5
>>build in /%pathTolibjpeg-turbo%/build
>>Configure -> Yes -> Optional platform for generator => Win32
Configure>>Generate
##################################################
#In WindowsPowerShell#############################
#cd \pathTolibjpeg-turbo%\libjpeg-turbo\build#####
#cls##############################################
##################################################
cmake .. -DBUILD_SHARED_LIBS=ON  <-------------- 1
-
cmake .. -DBUILD_SHARED_LIBS=OFF
##################################################
cmake .. -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release
-
cmake .. -DCMAKE_BUILD_TYPE=Debug <------------- 2
##################################################
cmake --build . --config Release
-
cmake --build . --config Debug    <------------- 3
##################################################

Go to /Build/Debug
>> Copy jpeg62.dll to client root directory
>> Copy jpeg62.pdb to client Extern/lib
>> Rename libjpeg-MTd.lib to libjpeg-MTd-OLD.lib
>> Copy jpeg.lib   to client Extern/lib 
>> Rename jpeg.lib to libjpeg-MTd.lib
>>VisualStudio -> UserInterface -> Properties -> Linker -> Command Line => Remove /LTCG
>>VisualStudio -> Rebuild Solution
////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////

 

Odnośnik do komentarza
https://sharegon.pl/topic/378-jak-ustawi%C4%87-visual-studio-2023-w-tryb-debugowania-hot-reload/#findComment-9334
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...