Opublikowano 30 Grudnia 20231 r Cześć. Dziś przedstawię Ci, jak skonfigurować środowisko programistyczne Visual Studio 2022, aby umożliwić poprawne kompilowanie kodu źródłowego w trybie debugowania. Co więcej, dowiesz się również, jak skorzystać z funkcji hot reload, która pozwoli na natychmiastowe wdrażanie zmian w aplikacji, nawet bez konieczności ponownej kompilacji. Hot reload to narzędzie, które znacząco przyspiesza proces tworzenia oprogramowania, pozwalając programistom na szybkie testowanie i wprowadzanie poprawek bez zbędnego opóźnienia. Ustawienie debugera To ustawienie pokaże desablerację w przypadku crasha gry. Ustawienie Linkera: Projekt -> właściwości Konfiguracja dla trybu: Debug - Distribute Ustawiasz: Konsolidator -> Debugowanie... Generuj informacje o debugowaniu: Generun informacje dotyczące debugowania (/DEBUG) Zestaw do debugowania: TAK (/ASSEMBLYDEBUG) Ustawienie projektu startowego UserInterface -> ustaw jako projekt startowy Ustaw lokalizację klienta gry Ustaw lokalizację klienta gry dla local windows debuger. UserInterce -> Właściwości -> Debugowanie - Katalog Roboczy Ustawienie projektu do obsługi hot reload UserInterce -> Właściwości -> C/C++ -> format informacji o debugowania: Baza danych programu dla Edytuj i Kontynuuj (/ZI) UserInterce -> Właściwości -> Konsolidator -> Ogólne -> Włącz konsolidację przyrostową: Tak (/INCREMENTAL) Hot reload w praktyce Hot reload.mp4
Opublikowano 30 Grudnia 20231 r Przyda się jak najbardziej, niedawno wrzuciłem z debugowaniem UI a tu mamy Debug prosto z gry.
Opublikowano 15 Marca 20241 r Super poradnik! Ale mam pytanko, czy taki "hot reload" bedzie też działał na pliki py w cliencie gry? W dniu 30.12.2023 o 18:41, Sevence napisał(a): kodu źródłowego Widzę, że @Sevence napisał o kodzie źródłowym, ale nadal zastanawiam się czy może to samo zrobić z plikami py 😄
Opublikowano 10 Listopada 202410 Lis jest tu ktoś komu działa? Probowałem juz różnych sposobów i nic z tego za każdym razem mam to Cytat Detected changes to 'PythonPlayer.cpp' in 'metin2client.exe' for recompilation... Building changes... PythonPlayer.cpp F:\Metin2Server\Pliki do instalacji\instalacja\Klient\Source Client 5.8\s3ll_client\Srcs\Client\UserInterface\PythonPlayer.cpp(1899) : warning C4657 : expression involves a data type that is new since the latest build F:\Metin2Server\Pliki do instalacji\instalacja\Klient\Source Client 5.8\s3ll_client\Srcs\Client\UserInterface\PythonPlayer.cpp(1899) : error C1092 : Edit and Continue does not support changes to data types; build required Project : error : Build errors occurred. Build has completed Cytat //////////////////////////////////////////// ///////////////HOT RELOAD/////////////////// //////////////////////////////////////////// >>Go UserInterface -> Properties -> Configuration Properties -> Debugging >>Working Directory(Client directory) >>C/C++ > General > Debug Information Format: "Program Database for Edit and Continue" >>Linker > General > Enable Incremental Linking: "Yes /INCREMENTAL" >>Install CMake and NASM ############################################################################################## #>>Press Windows Key + R, type sysdm.cpl, and press Enter. # #>>Go to the Advanced tab and click Environment Variables. # #>>Under System variables, find the Path variable, select it, and click Edit. # #>>Click New and add the path to your CMake bin directory (e.g., C:\Program Files\CMake\bin).# #>>Click OK to close all dialogs and apply the changes. # ############################################################################################## >>git clone https://github.com/libjpeg-turbo/libjpeg-turbo.git << In WindowsPowerShell #CMAKE 3.30.5 >>build in /%pathTolibjpeg-turbo%/build >>Configure -> Yes -> Optional platform for generator => Win32 Configure>>Generate ################################################## #In WindowsPowerShell############################# #cd \pathTolibjpeg-turbo%\libjpeg-turbo\build##### #cls############################################## ################################################## cmake .. -DBUILD_SHARED_LIBS=ON <-------------- 1 - cmake .. -DBUILD_SHARED_LIBS=OFF ################################################## cmake .. -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release - cmake .. -DCMAKE_BUILD_TYPE=Debug <------------- 2 ################################################## cmake --build . --config Release - cmake --build . --config Debug <------------- 3 ################################################## Go to /Build/Debug >> Copy jpeg62.dll to client root directory >> Copy jpeg62.pdb to client Extern/lib >> Rename libjpeg-MTd.lib to libjpeg-MTd-OLD.lib >> Copy jpeg.lib to client Extern/lib >> Rename jpeg.lib to libjpeg-MTd.lib >>VisualStudio -> UserInterface -> Properties -> Linker -> Command Line => Remove /LTCG >>VisualStudio -> Rebuild Solution //////////////////////////////////////////// //////////////////////////////////////////// ////////////////////////////////////////////
Opublikowano 10 Listopada 202410 Lis Autor Niektóre zmiany i tak będę wymagały przebudowania całego projektu.
Opublikowano 10 Listopada 202410 Lis ja to rozumiem, ale testowałem zmiany, które u Ciebie działają i na innym filmie u gościa, co bym nie robił, to nie działa
Opublikowano 27 Grudnia 202427 Gru Ja na plikach entry core mam takie coś dziwnego: 15>cryptlib_db.lib(cryptlib.obj) : warning LNK4099: nie znaleziono pliku PDB „” z elementem „cryptlib_db.lib(cryptlib.obj)” lub w pozycji „”; obiekt zostanie skonsolidowany bez informacji debugowania 15>cryptlib_db.lib(cpu.obj) : warning LNK4099: nie znaleziono pliku PDB „” z elementem „cryptlib_db.lib(cpu.obj)” lub w pozycji „”; obiekt zostanie skonsolidowany bez informacji debugowania 15>cryptlib_db.lib(integer.obj) : warning LNK4099: nie znaleziono pliku PDB „” z elementem „cryptlib_db.lib(integer.obj)” lub w pozycji „”; obiekt zostanie skonsolidowany bez informacji debugowania 15>cryptlib_db.lib(algparam.obj) : warning LNK4099: nie znaleziono pliku PDB „” z elementem „cryptlib_db.lib(algparam.obj)” lub w pozycji „”; obiekt zostanie skonsolidowany bez informacji debugowania 15>cryptlib_db.lib(allocate.obj) : warning LNK4099: nie znaleziono pliku PDB „” z elementem „cryptlib_db.lib(allocate.obj)” lub w pozycji „”; obiekt zostanie skonsolidowany bez informacji debugowania