W poprzedniej implementacji zarządzania pamięcią obiektów Affect korzystaliśmy z boost::object_pool do alokowania i dealokowania instancji obiektów. Chociaż to rozwiązanie było skuteczne, zdecydowałem się na jego przepisanie, aby uzyskać większą kontrolę i elastyczność w zarządzaniu pamięcią oraz zoptymalizować wydajność. 🚀
Wprowadziłem nową klasę 'AffectObjectPool', która wykorzystuje wzorzec projektowy puli obiektów. Głównym powodem tej zmiany jest zmniejszenie kosztów zasobów związanych z częstym alokowaniem i zwalnianiem pamięci poprzez ponowne wykorzystanie instancji Affect. Wewnątrz 'AffectObjectPool' zastosowałem wektor do przechowywania instancji, które nie są aktualnie używane. Dzięki temu, kiedy zachodzi potrzeba uzyskania nowej instancji 'affectu', możemy najpierw sprawdzić, czy w puli znajduje się jakaś nieużywana instancja i ją ponownie wykorzystać, zamiast tworzyć nową. ♻️
Dwie nowe metody 'AcquireAffectInstance' i 'ReleaseAffectInstance' służą odpowiednio do pozyskiwania i zwalniania instancji Affect. 🔐
Jeśli pula jest pusta, 'AcquireAffectInstance' tworzy nową instancję 'CAffect'. W przeciwnym razie, metoda ta zwraca instancję z puli. 'ReleaseAffectInstance' umożliwia zwrot instancji do puli, co pozwala na jej ponowne wykorzystanie w przyszłości. ✨Wprowadzenie 'AffectObjectPool' pozwoli na znaczną redukcję operacji alokacji i dealokacji, co przełoży się na poprawę wydajności i zmniejszenie zużycia pamięci. 📈🎉
Cześć wam, 🖐️
W poprzedniej implementacji zarządzania pamięcią obiektów Affect korzystaliśmy z boost::object_pool do alokowania i dealokowania instancji obiektów. Chociaż to rozwiązanie było skuteczne, zdecydowałem się na jego przepisanie, aby uzyskać większą kontrolę i elastyczność w zarządzaniu pamięcią oraz zoptymalizować wydajność. 🚀
Wprowadziłem nową klasę 'AffectObjectPool', która wykorzystuje wzorzec projektowy puli obiektów. Głównym powodem tej zmiany jest zmniejszenie kosztów zasobów związanych z częstym alokowaniem i zwalnianiem pamięci poprzez ponowne wykorzystanie instancji Affect. Wewnątrz 'AffectObjectPool' zastosowałem wektor do przechowywania instancji, które nie są aktualnie używane. Dzięki temu, kiedy zachodzi potrzeba uzyskania nowej instancji 'affectu', możemy najpierw sprawdzić, czy w puli znajduje się jakaś nieużywana instancja i ją ponownie wykorzystać, zamiast tworzyć nową. ♻️
Dwie nowe metody 'AcquireAffectInstance' i 'ReleaseAffectInstance' służą odpowiednio do pozyskiwania i zwalniania instancji Affect. 🔐
Jeśli pula jest pusta, 'AcquireAffectInstance' tworzy nową instancję 'CAffect'. W przeciwnym razie, metoda ta zwraca instancję z puli. 'ReleaseAffectInstance' umożliwia zwrot instancji do puli, co pozwala na jej ponowne wykorzystanie w przyszłości. ✨Wprowadzenie 'AffectObjectPool' pozwoli na znaczną redukcję operacji alokacji i dealokacji, co przełoży się na poprawę wydajności i zmniejszenie zużycia pamięci. 📈🎉
📂Lokalizacja pliku: 'game -> src -> affect.cpp'
📙Stara wersja
🆕Nowa wersja
📂Lokalizacja pliku: 'game -> src -> stdafx.h'
➕Dodaj (jeśli nie masz)