Skocz do zawartości

Nowa klasa 'AffectObjectPool ' optymalizacja zarządzania pamięcią dla obiektów 'CAffect'

Opublikowano

Cześć wam, 🖐️

 

W poprzedniej implementacji zarządzania pamięcią obiektów Affect korzystaliśmy z boost::object_pool do alokowania i dealokowania instancji obiektów. Chociaż to rozwiązanie było skuteczne, zdecydowałem się na jego przepisanie, aby uzyskać większą kontrolę i elastyczność w zarządzaniu pamięcią oraz zoptymalizować wydajność. 🚀

 

Wprowadziłem nową klasę 'AffectObjectPool', która wykorzystuje wzorzec projektowy puli obiektów. Głównym powodem tej zmiany jest zmniejszenie kosztów zasobów związanych z częstym alokowaniem i zwalnianiem pamięci poprzez ponowne wykorzystanie instancji Affect. Wewnątrz 'AffectObjectPool' zastosowałem wektor do przechowywania instancji, które nie są aktualnie używane. Dzięki temu, kiedy zachodzi potrzeba uzyskania nowej instancji 'affectu', możemy najpierw sprawdzić, czy w puli znajduje się jakaś nieużywana instancja i ją ponownie wykorzystać, zamiast tworzyć nową. ♻️

 

Dwie nowe metody 'AcquireAffectInstance' i 'ReleaseAffectInstance' służą odpowiednio do pozyskiwania i zwalniania instancji Affect. 🔐

Jeśli pula jest pusta, 'AcquireAffectInstance' tworzy nową instancję 'CAffect'. W przeciwnym razie, metoda ta zwraca instancję z puli. 'ReleaseAffectInstance' umożliwia zwrot instancji do puli, co pozwala na jej ponowne wykorzystanie w przyszłości. Wprowadzenie 'AffectObjectPool' pozwoli na znaczną redukcję operacji alokacji i dealokacji, co przełoży się na poprawę wydajności i zmniejszenie zużycia pamięci. 📈🎉

 

 

📂Lokalizacja pliku: 'game -> src -> affect.cpp'

 

📙Stara wersja

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

🆕Nowa wersja

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

 

 📂Lokalizacja pliku: 'game -> src -> stdafx.h'

 

Dodaj (jeśli nie masz)

🔐 Ukryta Treść 🔐

Featured Replies

Opublikowano

A+B=B+A-C=PIERWIASTEK Z 9/2, z równiania wychodzi że Ania zjadła 2 jabłka jadąc rowerem w tramwaju.

 

Dzięki XD

Edytowane przez ExoCarossa

Opublikowano

thx

Opublikowano

dzięki

Opublikowano

thx

 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

thx

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

thanks

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...