Opublikowano 1 Maja 20241 r Problem Przed exportem kość główna byla ustawiony w 3ds maxie w pozycji [x = 0 , y = 0 , z = 118] , czyli na wysokosci 118. Jest to poprawna pozycja kosci głownej, ponieważ animacje również są ustawione w tej pozycji) Nastepnie przy exporcie do gr2, zaznaczyli opcje "Move to Origin" (czyli wymuszenie przesuniecią do pozycji 0,0,0), która jest winowajacą tego problemu z wysokością wyświetlanej nazwy. Zapewne, teraz wysokośc modelu jest liczona od pozycji 0,0,118, która jest traktowana jako pozycja 0,0,0 (lub coś podobnego). Dlatego nazwa konia wyświetla się tak wysoko. Dlatego w sporej ilości modeli ymir utworzył plik o nazwie race_height.txt, w którym są ustalane wysokości wywietlanej nazwy dla konkretnych id mountów. Co poniekąd rozwiązuje poblem powierzchownie. Jak sprawdzić Aby sprawdzić które modele mają ten sam problem, wystarczy w granny viewer odpalić model gr2. Następnie: 1. kliknąć w zakładke Model List 2. przytrzymac prawy przycisk myszy 3. wybrac View in Detail 4. InitialPlacement informuje nas o tym, że pierwotna pozycja głownej kosci została przesunieta z {0.000002, -0.00007, 117,667846} Spoiler Gdzie poprawnie powinno wyglądać to tak (czyli brak zaznaczonej opcji MoveToOrgin = brak zmiany przesunięcia pozycji): Spoiler Jak naprawic Opcja 1: Aby to naprawić należy załadować model do 3ds maxa i ponownie wyeksportować bez zaznaczonego "Move To Orgin" w sekcji Models: Spoiler Opcja 2: W pliku race_height.txt ręcznie ustawić wyskość dla modeli, których nazwa wywietla się na złej wysokości. Pobieranie Na ten moment wrzucam wam poprawiony export modeli koni z folderów (horse i horse2): 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się Edytowane 1 Maja 20241 r przez iew
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.