Skocz do zawartości

Dołącz do społeczności Sharegon

Odkryj świat technologii, gier i programowania w Sharegon.pl 🚀

Czy jesteś pasjonatem nowych technologii, zapalonym graczem, czy aspirującym programistą? Nasza społeczność jest miejscem dla Ciebie! Tutaj możesz dzielić się swoimi pomysłami, uczestniczyć w ekscytujących dyskusjach i uczyć się od ekspertów w dziedzinie. Zdobywaj osiągnięcia, buduj swoją reputację i rywalizuj z innymi entuzjastami.

Twoja wiedza i umiejętności mogą wzbogacić naszą społeczność. Stań się częścią Sharegon! 🧩🌐

header

Rekomendowane odpowiedzi

Witam społeczność Sharegon!

 

Przedstawiam Wam przewodnik po wdrożeniu biblioteki 'libfmt' w Waszych projektach. Aktualnie pracuję nad projektem Entry-core i przepisuję znaczną część kodu zgodnie z najnowszym standardem C++20. W oryginalnym kodzie gry, tekst formatowany jest za pomocą przestarzałej metody sprintf, która pochodzi jeszcze z języka C. 🕰️

 

📝 Kilka słów o bibliotece libfmt...

Biblioteka 'libfmt' w C++ służy do formatowania tekstu i oferuje szereg funkcji, które czynią ten proces bardziej wydajnym i bezpiecznym w porównaniu z tradycyjnymi funkcjami formatującymi dostępnymi w C++, takimi jak printf i sprintf. Oferta biblioteki obejmuje API, które jest bardzo czytelne i proste w użyciu, z możliwościami dostosowania do konkretnych potrzeb.

 

 

Zalety:

  • Kontrola typów podczas kompilacji dzięki zastosowaniu szablonów i funkcji wariadycznych. 🛠️
  • Znacznie większa szybkość w porównaniu z tradycyjnymi metodami formatowania. 🚀
  • Intuicyjna i łatwa do zrozumienia składnia, ułatwiająca pisanie i utrzymanie kodu. 📖
  • Kompatybilność z C++20, z funkcjami wykorzystującymi nowości języka, np. formatowanie zmiennych typu std::string_view. 🆕

 

 

⬇️ Pobieranie: 

Stworzyłem dla Was gotową paczkę z biblioteką 'libfmt' w najnowszej wersji 10.1.1, którą bez problemu skompilujecie we własnym projekcie. Poniżej przedstawię, jak to zrobić. Na początek pobierz paczkę.

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

 

🛠️ Implementacja na podstawie entry-core: 

📁 Lokalizacja: 'usr -> src -> entry-core'

 

Do tej lokalizacji wrzuć pobraną wcześniej paczkę 'libfmt'.

 

 

🔧 Proces kompilacji biblioteki: 

Przejdź do katalogu:

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

📖 Otwórz plik 'MAKEFILE' i ustaw swój kompilator (w przypadku Entry-core jest to clang++12). Uwaga: biblioteka fmt w wersji 10.1.1 musi być skompilowana z flagą -std=c++20.

 

 

Aby rozpocząć proces kompilacji, wpisz:

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

Po udanej kompilacji w folderze libfmt/lib powinieneś zobaczyć plik libfmt.a. Jest to statyczna biblioteka fmt, którą możemy teraz dołączyć do naszego projektu.

 

 

🖇️ Dołączanie biblioteki do projektu: 

📁 Przejdź do katalogu:

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

📖 Otwórz plik 'MAKEFILE' 

🔍 Szukaj:

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

 Dodaj:

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

Teraz możesz jej używać, dołączając odpowiednie nagłówki, np.

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

Gratulacje! 🎉 Właśnie wdrożyłeś bibliotekę fmt do swojego projektu.

  • Lubię 12
  • Serce 1
  • Lubię 12
  • Serce 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...