Przedstawiam Wam przewodnik po wdrożeniu biblioteki 'libfmt' w Waszych projektach. Aktualnie pracuję nad projektem Entry-core i przepisuję znaczną część kodu zgodnie z najnowszym standardem C++20. W oryginalnym kodzie gry, tekst formatowany jest za pomocą przestarzałej metody sprintf, która pochodzi jeszcze z języka C. 🕰️
📝Kilka słów o bibliotece libfmt...
Biblioteka 'libfmt' w C++ służy do formatowania tekstu i oferuje szereg funkcji, które czynią ten proces bardziej wydajnym i bezpiecznym w porównaniu z tradycyjnymi funkcjami formatującymi dostępnymi w C++, takimi jak printf i sprintf. Oferta biblioteki obejmuje API, które jest bardzo czytelne i proste w użyciu, z możliwościami dostosowania do konkretnych potrzeb.
✨Zalety:
Kontrola typów podczas kompilacji dzięki zastosowaniu szablonów i funkcji wariadycznych. 🛠️
Znacznie większa szybkość w porównaniu z tradycyjnymi metodami formatowania. 🚀
Intuicyjna i łatwa do zrozumienia składnia, ułatwiająca pisanie i utrzymanie kodu. 📖
Kompatybilność z C++20, z funkcjami wykorzystującymi nowości języka, np. formatowanie zmiennych typu std::string_view. 🆕
⬇️ Pobieranie:
Stworzyłem dla Was gotową paczkę z biblioteką 'libfmt' w najnowszej wersji 10.1.1, którą bez problemu skompilujecie we własnym projekcie. Poniżej przedstawię, jak to zrobić. Na początek pobierz paczkę.
Do tej lokalizacji wrzuć pobraną wcześniej paczkę 'libfmt'.
🔧 Proces kompilacji biblioteki:
Przejdź do katalogu:
/usr/src/entry-core/libfmt/include
📖 Otwórz plik 'MAKEFILE' i ustaw swój kompilator (w przypadku Entry-core jest to clang++12). Uwaga: biblioteka fmt w wersji 10.1.1 musi być skompilowana z flagą -std=c++20.
Aby rozpocząć proces kompilacji, wpisz:
gmake dep
gmake
Po udanej kompilacji w folderze libfmt/lib powinieneś zobaczyć plik libfmt.a. Jest to statyczna biblioteka fmt, którą możemy teraz dołączyć do naszego projektu.
Witam społeczność Sharegon!
Przedstawiam Wam przewodnik po wdrożeniu biblioteki 'libfmt' w Waszych projektach. Aktualnie pracuję nad projektem Entry-core i przepisuję znaczną część kodu zgodnie z najnowszym standardem C++20. W oryginalnym kodzie gry, tekst formatowany jest za pomocą przestarzałej metody sprintf, która pochodzi jeszcze z języka C. 🕰️
📝 Kilka słów o bibliotece libfmt...
Biblioteka 'libfmt' w C++ służy do formatowania tekstu i oferuje szereg funkcji, które czynią ten proces bardziej wydajnym i bezpiecznym w porównaniu z tradycyjnymi funkcjami formatującymi dostępnymi w C++, takimi jak printf i sprintf. Oferta biblioteki obejmuje API, które jest bardzo czytelne i proste w użyciu, z możliwościami dostosowania do konkretnych potrzeb.
✨Zalety:
⬇️ Pobieranie:
Stworzyłem dla Was gotową paczkę z biblioteką 'libfmt' w najnowszej wersji 10.1.1, którą bez problemu skompilujecie we własnym projekcie. Poniżej przedstawię, jak to zrobić. Na początek pobierz paczkę.
libfmt.rar
🛠️ Implementacja na podstawie entry-core:
📁 Lokalizacja: 'usr -> src -> entry-core'
Do tej lokalizacji wrzuć pobraną wcześniej paczkę 'libfmt'.
🔧 Proces kompilacji biblioteki:
Przejdź do katalogu:
📖 Otwórz plik 'MAKEFILE' i ustaw swój kompilator (w przypadku Entry-core jest to clang++12). Uwaga: biblioteka fmt w wersji 10.1.1 musi być skompilowana z flagą -std=c++20.
Aby rozpocząć proces kompilacji, wpisz:
gmake dep
gmake
Po udanej kompilacji w folderze libfmt/lib powinieneś zobaczyć plik libfmt.a. Jest to statyczna biblioteka fmt, którą możemy teraz dołączyć do naszego projektu.
🖇️ Dołączanie biblioteki do projektu:
📁 Przejdź do katalogu:
📖 Otwórz plik 'MAKEFILE'
🔍 Szukaj:
➕ Dodaj:
Teraz możesz jej używać, dołączając odpowiednie nagłówki, np.
Gratulacje! 🎉 Właśnie wdrożyłeś bibliotekę fmt do swojego projektu.