Skocz do zawartości
Opublikowano

Cześć,

 

Oto kompletny poradnik, jak poprawnie zwiększyć zakres dla nazw przedmiotów i potworów, wraz z opisem potencjalnych problemów i ich rozwiązań.

W tym przykładzie aktualizuję zakres nazw do 32 znaków, ale ty możesz wybrać inny. 

 

Prezentacja zmian

Spoiler

image.png.7fbccf7f85c1ef4e6102cd50dea80946.png

 

Problem 1

Jeśli nie skompilujesz plików game i db, napotkasz błąd 'Boot: item tables size error'. Aby rozwiązać ten problem, musisz przekompilować oba pliki, ponieważ będziemy modyfikować wspólne wartości w pliku common.

 

Problem 2

Jeśli nie zaktualizujesz swojego packera proto, a zmienisz rozmiar znaków w pliku binarnym, napotkasz błędy z proto i nie będziesz w stanie wejść do gry. Aby tego uniknąć, zawsze aktualizuj packera proto przy zmianie rozmiaru znaków w plikach binarnych.

 

 

Zmiana zakresu nazw dla przedmiotów

Implementacja

📂Lokalizacja pliku: 'common -> item_length'

 

🔎Szukaj

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

♻️Zamień

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

 

📂Lokalizacja pliku: 'GameLib -> ItemData.h'

 

 🔎Szukaj

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

♻️Zamień

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

 

📂Lokalizacja pliku: 'packer proto -> dump_proto.cpp'

 

 🔎Szukaj

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

♻️Zamień

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

Używasz EntryCore?

Jeśli korzystasz z EntryCore, nie musisz nic robić, ponieważ w pliku binarnym jest podlinkowany packer proto. Wystarczy, że po zmianach w GameLib zrekompilujesz packera proto.

 

🛠️Aktualizacja zakresu w bazie (sql)

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

 

Zmiana zakresu nazw dla potworów

 Implementacja

📂Lokalizacja pliku: 'common -> length.h'

 

🔎Szukaj

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

♻️Zamień

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

 

📂Lokalizacja pliku: 'UserInterface -> StdAfx.h'

 

 🔎Szukaj

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

♻️Zamień

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

 

📂Lokalizacja pliku: 'packer proto -> dump_proto.cpp'

 

 🔎Szukaj

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

♻️Zamień

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

Używasz EntryCore?

Jeśli korzystasz z EntryCore, nie musisz nic robić, ponieważ w pliku binarnym jest podlinkowany packer proto. Wystarczy, że po zmianach w GameLib zrekompilujesz packera proto.

 

🛠️Aktualizacja zakresu w bazie (sql)

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

⚠️Uwaga

Po wprowadzeniu zmian musisz rekompilować game, db, binke, proto packera. 

 

 

 Zmiana zakresu nazw Gildii

 Implementacja

📂Lokalizacja pliku: 'common -> length.h'

 

🔎Szukaj

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

♻️Zamień

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

 

📂Lokalizacja pliku: 'UserInterface -> packet.h'

 

 🔎Szukaj

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

♻️Zamień

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

 🛠️Aktualizacja zakresu w bazie (sql)

🔐 Ukryta Treść 🔐

 

Featured Replies

Opublikowano

Bardzo przydatne 🙂 

Opublikowano

Dziękuje, przyda się.

 

ALTER TABLE mob_proto MODIFY COLUMN name VARCHAR(32), MODIFY COLUMN locale_name VARCHAR(32);

 

1366 - Incorrect string value: '\x9Fwied\x9F' for column 'locale_name' at row 10

 

ALTER TABLE item_proto MODIFY COLUMN name VARCHAR(32), MODIFY COLUMN locale_name VARCHAR(32);

 

1366 - Incorrect string value: '\xB3amek ...' for column 'locale_name' at row 2

 

@SevenceZnaki polskie z tabelek, idzie jakoś "pominąć" czy muszę wywalić wszystkie znaki Polskie na czas zmiany? Próbując ręcznie zmienić jest to samo.

  • Sevence zmienił(a) tytuł na Jak zwiększyć zakres długości nazw dla przedmiotów, potworów i gildii
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ja właśnie mam taki problem a w src i bazie mam zmienione na 128 (128 dlatego bo mam dodany system petów)

  1. Boot: mob table size error
Opublikowano
  • Autor
3 godziny temu, TIMEK napisał(a):

Ja właśnie mam taki problem a w src i bazie mam zmienione na 128 (128 dlatego bo mam dodany system petów)

  1. Boot: mob table size error

Po zmianach w folderze common (te pliki są wspóldzielona dla obu projektów game/db) musisz zrekompilować game oraz db. 

Opublikowano
17 minut temu, Sevence napisał(a):

Po zmianach w folderze common (te pliki są wspóldzielona dla obu projektów game/db) musisz zrekompilować game oraz db. 

i tak zrobiłem

Opublikowano
  • Autor

Jeśli ten błąd pojawił się po tej zmianie to właśnie głównej z tego wynika. Na pewno zrobiłeś pełna rekompilacji db i podmieniłeś?

 

  

3 godziny temu, TIMEK napisał(a):

Ja właśnie mam taki problem a w src i bazie mam zmienione na 128 (128 dlatego bo mam dodany system petów)

  1. Boot: mob table size error

Btw. co mają do tego pety? 

Po co 128 znaków? Przecież nie będziesz ustawiał tak długich nazw. 

Opublikowano

Zrobię jeszcze raz i sprawdzę

Opublikowano
  • Autor
3 minuty temu, TIMEK napisał(a):

Zrobię jeszcze raz i sprawdzę

Nadal nie rozumiem, dlaczego ustawiasz taki duży zakres? 

 

Przykadowo:
Zły Czarny Burzliwy Rozkurwiator Wszchściatów Doliny Orków ~ 58 znaków, ale kto ustawia tak długie nazwy? To nie jest dobry pomysł. 

Opublikowano

Tak jest w tym systemie petów od dekart

Noi dalej to samo

DB:

image.png.fa7ac105c5bff457c2f330f2c759def2.png

 

CH11:

image.png.a0c3fafedfceae22f56046b53fa2bb16.png

Opublikowano

Po zmianie na 32 jest to samo:

image.png.42139cbb0436764d0cab007d92fbd0f0.png

Opublikowano
  • Autor
Teraz, TIMEK napisał(a):

Po zmianie na 32 jest to samo:

image.png.42139cbb0436764d0cab007d92fbd0f0.png

W takim razie nie jest to błąd po tej zmianie. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...