Opublikowano 22 Maja 202422 Maj Cześć, ✋ Oto kompletny poradnik, jak poprawnie zwiększyć zakres dla nazw przedmiotów i potworów, wraz z opisem potencjalnych problemów i ich rozwiązań. W tym przykładzie aktualizuję zakres nazw do 32 znaków, ale ty możesz wybrać inny. Prezentacja zmian Spoiler Problem 1 Jeśli nie skompilujesz plików game i db, napotkasz błąd 'Boot: item tables size error'. Aby rozwiązać ten problem, musisz przekompilować oba pliki, ponieważ będziemy modyfikować wspólne wartości w pliku common. Problem 2 Jeśli nie zaktualizujesz swojego packera proto, a zmienisz rozmiar znaków w pliku binarnym, napotkasz błędy z proto i nie będziesz w stanie wejść do gry. Aby tego uniknąć, zawsze aktualizuj packera proto przy zmianie rozmiaru znaków w plikach binarnych. Zmiana zakresu nazw dla przedmiotów Implementacja 📂Lokalizacja pliku: 'common -> item_length' 🔎Szukaj 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się ♻️Zamień 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się 📂Lokalizacja pliku: 'GameLib -> ItemData.h' 🔎Szukaj 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się ♻️Zamień 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się 📂Lokalizacja pliku: 'packer proto -> dump_proto.cpp' 🔎Szukaj 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się ♻️Zamień 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się Używasz EntryCore? Jeśli korzystasz z EntryCore, nie musisz nic robić, ponieważ w pliku binarnym jest podlinkowany packer proto. Wystarczy, że po zmianach w GameLib zrekompilujesz packera proto. 🛠️Aktualizacja zakresu w bazie (sql) 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się Zmiana zakresu nazw dla potworów Implementacja 📂Lokalizacja pliku: 'common -> length.h' 🔎Szukaj 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się ♻️Zamień 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się 📂Lokalizacja pliku: 'UserInterface -> StdAfx.h' 🔎Szukaj 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się ♻️Zamień 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się 📂Lokalizacja pliku: 'packer proto -> dump_proto.cpp' 🔎Szukaj 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się ♻️Zamień 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się Używasz EntryCore? Jeśli korzystasz z EntryCore, nie musisz nic robić, ponieważ w pliku binarnym jest podlinkowany packer proto. Wystarczy, że po zmianach w GameLib zrekompilujesz packera proto. 🛠️Aktualizacja zakresu w bazie (sql) 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się ⚠️Uwaga Po wprowadzeniu zmian musisz rekompilować game, db, binke, proto packera. Zmiana zakresu nazw Gildii Implementacja 📂Lokalizacja pliku: 'common -> length.h' 🔎Szukaj 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się ♻️Zamień 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się 📂Lokalizacja pliku: 'UserInterface -> packet.h' 🔎Szukaj 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się ♻️Zamień 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się 🛠️Aktualizacja zakresu w bazie (sql) 🔐 Ukryta Treść 🔐 Zaloguj się lub Zarejestruj się
Opublikowano 22 Maja 202422 Maj Dziękuje, przyda się. ALTER TABLE mob_proto MODIFY COLUMN name VARCHAR(32), MODIFY COLUMN locale_name VARCHAR(32); 1366 - Incorrect string value: '\x9Fwied\x9F' for column 'locale_name' at row 10 ALTER TABLE item_proto MODIFY COLUMN name VARCHAR(32), MODIFY COLUMN locale_name VARCHAR(32); 1366 - Incorrect string value: '\xB3amek ...' for column 'locale_name' at row 2 @SevenceZnaki polskie z tabelek, idzie jakoś "pominąć" czy muszę wywalić wszystkie znaki Polskie na czas zmiany? Próbując ręcznie zmienić jest to samo.
Opublikowano 5 Listopada 20245 Lis Autor @ExoCarossa Tak, zaktualizowałem temat, sprawdź sobie querki.
Opublikowano 9 Grudnia 20249 Gru Ja właśnie mam taki problem a w src i bazie mam zmienione na 128 (128 dlatego bo mam dodany system petów) Boot: mob table size error
Opublikowano 9 Grudnia 20249 Gru Autor 3 godziny temu, TIMEK napisał(a): Ja właśnie mam taki problem a w src i bazie mam zmienione na 128 (128 dlatego bo mam dodany system petów) Boot: mob table size error Po zmianach w folderze common (te pliki są wspóldzielona dla obu projektów game/db) musisz zrekompilować game oraz db.
Opublikowano 9 Grudnia 20249 Gru 17 minut temu, Sevence napisał(a): Po zmianach w folderze common (te pliki są wspóldzielona dla obu projektów game/db) musisz zrekompilować game oraz db. i tak zrobiłem
Opublikowano 9 Grudnia 20249 Gru Autor Jeśli ten błąd pojawił się po tej zmianie to właśnie głównej z tego wynika. Na pewno zrobiłeś pełna rekompilacji db i podmieniłeś? 3 godziny temu, TIMEK napisał(a): Ja właśnie mam taki problem a w src i bazie mam zmienione na 128 (128 dlatego bo mam dodany system petów) Boot: mob table size error Btw. co mają do tego pety? Po co 128 znaków? Przecież nie będziesz ustawiał tak długich nazw.
Opublikowano 9 Grudnia 20249 Gru Autor 3 minuty temu, TIMEK napisał(a): Zrobię jeszcze raz i sprawdzę Nadal nie rozumiem, dlaczego ustawiasz taki duży zakres? Przykadowo: Zły Czarny Burzliwy Rozkurwiator Wszchściatów Doliny Orków ~ 58 znaków, ale kto ustawia tak długie nazwy? To nie jest dobry pomysł.
Opublikowano 9 Grudnia 20249 Gru Autor Teraz, TIMEK napisał(a): Po zmianie na 32 jest to samo: W takim razie nie jest to błąd po tej zmianie.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.